تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۲۲۷۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساماندهی ورودی و خروجی های پایانه مرزی چذابه
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: ورودی ها و خروجی های پایانه مرزی چذابه جهت تسهیل در صادرات کالا ساماندهی می شوند.

سید نوراله حسن زاده چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرز چذابه ضمن تاکید بر تسهیل تردد و ورود و خروج کامیون‌ها در این مرز بیان کرد: لازم است با برنامه‌ریزی‌های لازم و اجرای مصوبات در نشست‌های  استانی ،  هرچه سریع تر نسبت به ساماندهی ورودی و خروجی مسیر تردد کامیون ها اقدام شود تا امکان رفت و آمد روان ناوگان باری از این مسیر ها به بهترین وجه ممکن فراهم شود.
وی ادامه داد: روان سازی تجارت و صادرات در پایانه‌های مرزی  و همچنین برنامه ریزی در خصوص  همزمانی  صادرات و اجرای برنامه های  اربعین حسینی (ع) و جلوگیری  از تعطیلی  صادرات در ایام محرم است که این هدف با مناسب سازی  و ساماندهی در عبور و مرور از پایانه‌های مرزی میسر خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان اظهار داشت: تسهیل در عبور و مرور و توسعه این بازارچه مرزی نقش بسزایی در توسعه اقتصادی و صادرات استان  و کشور و اشتغال و معیشت مردم منطقه خواهد داشت و ساماندهی  این پایانه و قانونمند نمودن تجارت می تواند در افزایش صادرات تاثیر داشته باشد.

مرزهای زمینی چذابه و شلمچه از تیر ۱۳۸۲ پس از سرنگونی رژیم بعث عراق و از مهر همان سال برای عزیمت زائران عتبات عالیات بر روی تجار و زائران باز شدند.

خوزستان از طریق مرزهای چذابه و شلمچه با استان‌های میسان و بصره عراق روابط اقتصادی ، فرهنگی و آموزشی دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار