تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۲۲۲۷۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از جاذبه های مشهد تا سفر به قشم زیبا

 شهر طرقبه

شهر زیبا و خوش آب و هوای طرقبه در فاصله کمی از شاندیز قرار گرفته و از دیگر تفرجگاه های پر طرفدار مشهد است و معمولا اواخر هفته پر ازدحام و شلوغ خواهد بود . طرقبه در شانزده کیلومتری جنوب غربی شهر مشهد واقع شده و دارای رستوران های متنوعی است . اگر به طرقبه آمدید شانس امتحان کردن دیزی های سنگی آن را از دست ندهید که اغلب همراه با نان داغ محلی و دوغ سرو می شود .

در ادامه سفر باتو پیشنهاد می کنیم به تماشای فروشگاه های صنایع دستی و سوغات فروشی طرقبه بروید و اگر مایل اید از ادویه های خوش عطر و بو و پوستین های زیبای این دیار سوغات بخرید .

بند گلستان

بند گلستان از دیگر تفرجگاه های پر طرفدار تور مشهد است که در فاصله شش کیلومتری از شهر طرقبه قرار دارد و بر روی رودخانه گلستان بسته شده است . جالب است بدانید این بند تاریخی صد و بیست متر طول و چهارده متر عرض دارد و قدمت آن به حدود پانصد سال قبل و دوران حکومت تیموریان باز می گردد . آب ذخیره شده در بند گلستان در فصل بهار و به واسطه بارندگی فراوان به بیشترین میزان خود می رسد و طبیعت و در این فصل چشم اندازی زیبا را پدید می آورد که حیف است تماشای آن را از دست بدهید .

در پایین این بند دو منطقه ییلاقی طرقبه و شاندیز قرار دارند که می توانید با برنامه ریزی صحیح از این دو منطقه زیبا نیز دیدن کنید .

سد طرق

سد طرق از دیگر جاذبه های دیدنی شهر مشهد است که در فاصله بیست و پنج کیلومتری از جنوب شرقی این شهر و بر روی رودخانه طرق (در نزدیکی بند قدیمی طرق) بسته شده است . این منطقه نیز دارای آب و هوایی خنک بوده و به ویژه در فصل بهار و تابستان چشم اندازی زیبا دارد .

شاهان گرماب

این منطقه ییلاقی و بسیار خوش آب و هوا در فاصله پنجاه و سه کیلومتری از جنوب شهر مشهد قرار دارد و از آن جائیکه بر فراز ارتفاعات قرار گرفته ، دارای آب و هوایی خنک و مطبوع بوده و برای کمپ های تابستانی ایده آل است . جالب اینکه در این منطقه چشمه آب گرمی قرن ها در حال جوشش است که حرارت آن به چهل و هشت درجه سانتی گراد نیز می‌ رسد و گفته می شود دارای خواص درمانی بسیاری است .

جاذبه های دیدنی در جزیره زیبای قشم

جزیره قشم یکی از زیبا ترین و بزرگ ترین جزایر کشورمان ایران است که در تنگه هرمز واقع شده و با دارا بودن طبیعتی شگفت انگیز و امتیازات فراوان امروزه به یکی از قطب های گردشگری پر طرفدار تبدیل شده است . این جزیره مقصد ایده آلی برای گردشگران داخلی و خارجی بوده و سالانه میلیون ها بازدید کننده دارد . البته این روزها و با شیوع ویروس کرونا علاقه و استقبال برای سفر به این جزیره دو چندان شده است و بسیاری از مسافران که از سفرهای خارجی باز مانده اند جذب طبیعت خیره کننده قشم شده اند .

تور قشم با وسعتی معادل هزار و پانصد کیلومترمربع عنوان بزرگترین جزیره ایران و خلیج فارس شناخته می شود و برخی پدیده های موجود در این جزیره بقدری شگفت انگیز است که در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است . باید افزود جزیره قشم از دیرباز به ایران تعلق داشته اما بارها و بارها به تصرف اقوام مختلف همچون اعراب و پرتغالی ها و ... در آمده است . اما خوشبختانه دوباره به نقشه ایران بازگشته است و امروزه تکه ای زیبا از بهشت ایران قلمداد می شود .

هر گوشه از این جزیره ، شگفت انگیز و تماشایی است و برای بازدید از همه گوشه و کنار آن به هفته ها زمان نیاز خواهید داشت . که این امر عملا برای بسیاری از گردشگران ممکن نخواهد بود . بنابراین در ادامه شما را با برخی از مشهور ترین جاذبه های این جزیره آشنا می کنیم تا در مدت زمان کوتاه و بدون اتلاف وقت به سراغ پدیده های شگفت انگیز آن بروید .

لینک

جزیره هنگام

جزیره هنگام در جنوب جزیره قشم واقع شده ، و کوتاهی مسافت آن تا قشم و مناظر شگفت انگیز اش سبب شده به یکی از جاذبه های پرطرفدار قشم تبدیل شود . هنگام جزیره ای کوچک اما بی نهایت زیباست و گردشگران با کرایه کردن قایق در مدت زمان کوتاهی خود را به آن رسانده و زیبایی و آرامش حاکم بر آن نهایت لذت را خواهند برد . پیشنهاد می کنیم شما نیز در زمرهاین گردشگران خوش ذوق قرار بگیرید و زمانی را برای تماشایی زیبائی های هنگام اختصاص دهید . در مسیر رسیدن به هنگام و اگر خوش شانس باشید ، دسته های دلفین هایی را خواهید دید که در حال شنا و بازی هستند . همچنین بازدید از بازارهای کوچک محلی و خانه هایی روستایی این جزیره بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود ، و می توانید از بومیان صنایع دستی و سوغاتی بخرید . شن های طلائی رنگ و براق در کنار آب های فیروزه ای و صخره های شگفت انگیز ، از جمله خصوصیات جزیر هنگام است .

:
:
:
آخرین اخبار