تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۲۲۲۷۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جاذبه های دیدنی در کشور تایلند و مالزی را از دست ندهید
 کشور زیبا و سرسبز تایلند یکی از قطب های برتر گردشگری در آسیاست که با وجود طبیعتی زیبا و جاذبه های فراوان مورد استقبال و توجه گردشگران سراسر دنیا قرار گرفته است . کشور تایلند شهرهای توریستی و جزایر بسیار زیبایی دارد که هر یک دارای خصایص منحصر بفردی است و ما در ادامه این مطلب به شرح برخی از آن ها خواهیم پرداخت .

خلیج فانگ نگا

این منطقه زیبا و تماشایی از جاذبه های پرطرفدار تور تایلند است که در محدود شهر پوکت واقع شده است و در فاصله نود و پنج کیلومتری (حدودا شصت مایلی) پوکت قرار دارد . گردشگران برای بازدید از این منطقه همراه تورهای یکروزه شده و یک روز و برخی دو الی سه روز را در این منطقه زیبا سپری می کنند . در خلیج فانگ نگا غارها و جزایر آهکی فراوانی وجود دارد که هر کدام دارای اشکال بسیار زیبایی هستند و آب های این منطقه بقدری زلال است که میتوانید تا اعماق آن را ببینید .

خلیج پشته دریایی کپینگ کان که به آن جزیره جیمز باند نیز می گویند از دیگر جاذبه های این منطقه است که روزانه گردشگران بسیاری مسافت زیادی را با قایق طی نموده و یک روز را به گردش در طبیعت زیبای این جزیره سپری می کنند . این جزیره محل فیلمبرداری یکی از سری فیلمهای جیمز باند بوده و از آن تاریخ به بعد به شهرت بیشتری رسیده است .

گردشگران برای رفتن به داخل غارهای آهکی از کایاک استفاده می کنند زیرا دهانه غارها کم ارتفاع بوده و عرض کمی دارد و تنها با این وسیله می توان به داخل آن وارد شد و با ورود به داخل غارها با مناظری شگفت انگیز روبرو خواهید شد .

دریم ورلد Dream World

سرزمین بازی دریم ورلد مکانی ایده ال برای داشتن روزی سراسر شاد و پر هیجان است . دریم ورلد یکی از بزرگترین شهر بازی های شرق آسیاست که طرفداران بسیاری دارد و در شهر بانکوک واقع شده است . این مجموعه تفریحی در اغلب ایام سال مملو از گردشگر است و از بخش های مختلفی تشکیل شده و بازی های موجود در آن ، برای تمامی سنین مناسب است .

گفتنی است دریم ورلد پلازا ، باغ رویایی سرزمین خیالی و سرزمین ماجرا از بخش های مختلف آن است که برای ساخت برخی بخش های آن ، از دیزنی لند آمریکا الهام گرفته شده است .

جاذبه های دیدنی در کشور مالزی - کوالالامپور

مرکز خرید بزرگ کی -ال –سی- سی

این مرکز تجارتی ، تفریحی و خرید یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری شهر است و برای ساعت ها گردشگران را سرگرم می کند . این مرکز خرید در داخل اسمان خراش کی ال سی سی ساخته شده و دستیابی به آن بسیار راحت است . اغلب وسایل نقلیه عمومی در حوالی این مرکز خرید توقف می کنند و گردشگران به راحتی و با استفاده از اتوبوس و قطار می توانند خود را به این مجموعه برسانند .

چاینا تاون

در اغلب شهرهای دنیا محله ای پر زرق و برق و شلوغ به نام چاینا تاون یا همان محله چینی ها وجود دارد که در آن جاذبه های مختلفی همچون بازار ، کافه و رستوران و ... به چشم می خورد . شهر کوالالامپور نیز از این قاعده مستثنی نیست و یکی از جالب ترین محله های چینی ها را در خود جای داده است . در دو طرف این خیابان فروشگاه های رنگارنگی را می بینید که همه جور کالایی را می فروشند از انواع پوشاک و کیف و کفش ارزان قیمت گرفته تا انواع صنایع دستی و مواد خوراکی .

محله چاینا تاون با تاریک شده هوا جان تازه می گیرد و گویا خواب در آن معنی ندارد و اغلب کافه و رستوران های آن تا پاسی از شب باز هستند .

نشنال پالاس

کاخ بین المللی یکی از زیباترین بناهای موجود در شهر کوالالامپور در تور مالزی است که در حدود یکصد هکتار وسعت دارد . این کاخ در حال حاضر محل زندگی پادشاه مالزی بوده اما با این حال ، بازدید از آن برای عموم مردم شهر امکان پذیر خواهد بود . گفتنی است نام دیگر نشنال پلس ، ایستانا نگارا است و معماری ان بقدری زیباست که شما را برای ساعت ها سرگرم می کند .

برج منارا کی ال تاورز

به توضیح سفر باتو ، شهر کوالالامپور دارای بنا ها و سازه های سر به فلک کشیده و منحصر بفردی و یکی از مشهورترین ان ها منارا کی ال تاورز نام دارد و به یکی از نمادهای این شهر تبدیل شده است . این سازه در نزدیکی برج های دو قلوی پتروناس واقع شده و با نگاه اول تصویری از برج میلاد در ذهن تداعی می شود .

منبع

منارا کی ال تاورز در واقع یک برج مخابراتی است که در سال 1994 میلادی و در بالای ارتفاعات بوکیت ناناس ساخته شده است . بازدید از این آسمان خراش برای عموم آزاد است و در ضمن امکانات رفاهی متنوع آن شما را برای ساعت ها سرگرم خواهد نمود .

:
:
:
آخرین اخبار