تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۲۲۲۷۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جاذبه های دیدنی در شهر استانبول ترکیه و سفر به کیش
 شهر استانبول در میان ده شهر دیدنی دنیا قرار داشته و در کنار شهرهای بزرگی همچون پاریس ، لندن ، رم و ... سالانه میزبان میلیون ها گردشگر از سراسر جهان است . این کلان شهر شگفت انگیز تاریخی هزاران ساله دارد و همه جای شهر تحت تاثیر تاریخ و فرهنگ هزاران ساله همانند یک گالری هنری زیبا تزئین شده است . تا جائیکه شهر استانبول در سال ۲۰۱۰ میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی قاره اروپا برگزیده شد . همچنین از لحاظ میزان گردشگر خارجی سومین شهر توریستی جهان به شمار می آید و هر ساله در آمد بسیار بالائی از صنعت توریسم کسب می کند .

حین قدم زدن در سراسر شهر استانبول با موزه ها ، آثار تاریخی ارزشمند و کاخ های باشکوهی برخورد می کنید که همه و همه این شهر به یک گالری هنری بزرگ تبدیل کرده اند . و تعداد این آثار تاریخی بقدری زیاد است که از شمارش خارج بوده و در مقاله قابل توصیف نیستند . از این رو در ادامه مطلب برخی از دیدنی ترین آن ها را به شما معرفی می کنیم .

پس در ادامه قیمت تور استانبول همراه سفر باتو باشید :

کاخ دلما باغچه (Dolmabahce Palace)

معرفی جاذبه های دیدنی شهر استانبول را با یکی از کاخ های باشکوه به جا مانده از دوران حکومت عثمانیان آغاز می کنیم . تا درک بهتری از هنر و تمدن این امپراتوری بدست آورید .

کاخ دلما باغچه حدود ششصد سال قدمت دارد و یادگاری از امپراتوری بزرگ عثمانی است . این بنا محل زندگی شش پادشاه آخر این سلسله بوده و پیش از آن ، محل استقرار مهمان خارجی بود .

برای درک بهتر عظمت این بنا باید بگوئیم کاخ باشکوه دلما باغچه دارای چهل و چهار تالار ، دویست و هشتاد و پنج اتاق ، شصت و هشت سرویس بهداشتی است . و برای تزیین سقف این بنا از ورقه¬‌های طلا با وزنی بالغ بر چهارده تن ، استفاده شده است . همچنین یکصد و سی و هشت فرش دستباف ابریشمی و نفیس در گوشه و کنار این کاخ پهن شده و بزرگ¬ترین لوستر جهان که هدیه ملکه ویکتوریای انگلیس است ، از سقف کاخ و از سرسرا آویزان شده است . بهتر است بدانید این لوستر زیبا دارای هفتصد و پنجاه حباب است و چهار تن وزن دارد . همچنین پادشاه تزار روسیه نیز فرش¬هایی از جنس پوست خرس به این امپراتوری هدیه داده که میتوان برخی از آن ها را در گوشه و کنار این کاخ دید . بسیاری از رهبران دیگر دنیا نیز کادوهای گران قیمتی را به این امپراتوری هدیه داده بودند و اینگونه دوستی خود را به این امپراتوری قدرتمند ثابت کردند .

همزمان با برچیده شدن عثمانیان ، اولین نخست وزیر ترکیه ( آتاتورک ) در یکی از اتاق های محقر این کاخ مستقر گردید و بخشی از سال های عمر خود را در این کاخ سپری نمود و هنوز هم میتوان اتاق و تخت وی را که لحظات آخر عمر خود را در آن سپری نموده ، مشاهده کرد .

کاخ دولما باغچه در محله مشهور بشیکتاش و در خیابان دلما باغچه در رزرو تور ترکیه قرار دارد . و بازدید از آن در تمام ایام هفته به جز روزهای دوشنبه و پنجشنبه مقدور خواهد بود .

ساحل مرجان کیش

سواحل زیبای جزیره کیش محل مناسبی برای خوشگذرانی و تفریح در شب های تابستانی است و بسیاری از گردشگران تا سحر در امتداد این سواحل بیدار می مانند . ساحل مرجان ها یکی از زیباترین و تماشایی ترین سواحل این جزیره است که آرامش حکمفرما در آن شما را به آغوش گرفته و برای ساعتها می توانید در امتداد این ساحل زیبا قدم زده و در کافه های آن نوشیدنی های دلخواهتان را سفارش دهید .

گذر هنرمندان کیش

پیاده راه معروف و زیبای گذر هنرمندان یکی از جالب ترین مکان های گردشگری در این جزیره است که حین گشت و گذار در آن با تندیس های زیبایی از افراد مشهور ایران زمین روبرو می شوید . از میان آن ها میتوان به تندیس هنرمندان عصر معاصر نظیر پروین اعتصامی (شاعر بلند آوازه ایران زمین) ، غلامحسین بنان (موسیقی دان و خواننده) ، محمد تقی جعفری (علامه و محقق) ، شریف لطفی (موسیقیدان) و اشاره نمود .

پارک ساحلی میر مهنا

پارک ساحلی میر مهنا در ساحل شمالی جزیره در آفر تور کیش قرار دارد و از میدان خاتم تا میدان جاسک کشیده شده است . این ساحل دارای اسکله ماهیگیری است و بزرگترین و البته زیباترین سواحل جزیره کیش است . پارک میر مهنا منطقه ‌ای تفریحی است که دارای سواحلی زیبا و پاکیزه و همچنین امکانات رفاهی نظیر نمازخانه ، کتابخانه ، مسیر دوچرخه سواری ، بوفه و ... است . همچنین بازار عرب ها نیز در نزدیکی آن قرار دارد . باید افزود وجود آلاچیق ‌های متعدد در امتداد این ساحل همه چیز را برای یک پیک نیک مفرح آماده نموده است و همچنین فضایی برای بازی کودکان و تجربه لذت بخش ماهیگیری اختصاص یافته که استفاده از آن برای عموم رایگان است . از این رو می توانید شب های تابستانی خود را در امتداد این ساحل به خوشگذرانی و تفریح مشغول بشید .

:
:
:
آخرین اخبار