تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۲۲۲۷۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیگیری توافق نهایی با وزیر نفت در جذب اعتبارات برای خوزستان
 استاندار خوزستان گفت: به صورت جدی پیگیر توافق نهایی با وزیر نفت برای جذب اعتبارات به منظور اجرای طرح‌های اساسی در خوزستان هستیم.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست بررسی مشکلات شهرستان‌های مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا که امروز (۲۲ اردیبهشت‌ماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: مجموع اعتبارات خوزستان در زمینه‌های مختلفی از جمله ورزش، آب روستایی، سیستم فاضلاب و... حدود ۱۰ هزار و ۲۴۴ میلیارد تومان است که البته این عدد، بدون احتساب اعتبارات بخش مسکن است.

 وی افزود: اعتبارات بخش مسکن در زمینه‌های مسکن مهر و مسکن ملی اعتبارات خوبی است. اعتبارات ملی در زمینه پروژه‌های ملی راه، فاضلاب و پروژه‌های ماده ۵۶ نیز منابع خوبی دارند که می‌توان از آن‌ها برای توسعه استان خوزستان استفاده کرد.

استاندار خوزستان گفت: به صورت جدی پیگیر توافق نهایی با وزیر نفت برای جذب اعتبارات به منظور اجرای طرح‌های اساسی در خوزستان هستیم. تفاهم کاملی میان بخش‌های مختلف از جمله سازمان برنامه بودجه و وزارت نفت به عمل آمده و طرح آن نیز آماده است و در حال طی انجام مراحل نهایی است.

سلیمانی‌دشتکی با بیان اینکه منابع اعتباری در خوزستان زیاد است، عنوان کرد: از مسئولان درخواست می‌کنیم پروژه‌ها را در استان اجرایی کنند و منابع نیز به آن‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: از بسیاری از شهرستان‌های خوزستان بازدید انجام شده و مشکلات آن‌ها در جلسات، پیگیری و بررسی شده است. حتی برای برخی شهرستان‌ها تعداد جلسات بیشتری برگزار شده تا مشکلات، پروژه به پروژه پیگیری و حل شوند.

استاندار خوزستان گفت: با توجه به وجود منابع اعتباری خوب، مدیران نمی‌توانند برای اجرای پروژه‌ها بهانه بیاورند. آن‌ها باید طرح‌ها را دنبال کنند و فرمانداران در شهرستان‌ها بازوی اصلی نظارت بر اجرای پروژه‌ها هستند.

سلیمانی‌دشتکی افزود: فرمانداران باید مصوبه‌های جلسات مربوط به حل مشکلات شهرستان‌های خوزستان را پیگیری کنند تا شاهد اجرایی شدن این مصوبه‌ها باشیم و مشکلات شهرستان‌ها به مرور حل شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار