تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۲۲۲۶۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برای ساعت کاری ادارات خوزستان در تابستان هنوز تصمیمی گرفته نشده است
 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با تاکید بر اینکه شرایط به نسبت سختی تابستان امسال در ارتباط با برق داریم گفت: نسبت به کاهش ساعت اداری یا تعطیلی روزهایی خاص در تابستان امسال در خوزستان هنوز تصمیم‌گیری نهایی گرفته نشده است.

فاضل عبیات  در نشست اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم در جهت پایداری شبکه برق در استانداری خوزستان با بیان اینکه تصمیم‌ها در این باره بنا به مقتضیات روزها و میزان درجه دما انجام می‌شود افزود: از تصمیماتی که پیرامون کاهش برق مصرفی گرفته شده کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق ادارات در طول ساعات کاری و کاهش ۹۰ درصدی مصرف برق پس از پایان ساعات کاری است.

وی یکی دیگر از اقدامات برای پایداری شبکه برق را بررسی وضعیت مشترکان پرمصرف بیان کرد و گفت: اگر مشترکان پرمصرف در تابستان پیش رو بیش از حد مجاز برق مصرف کنند با توجه به اختیاری که به شرکت‌های توزیع برق داده شده،تدابیری اندیشیده می‌شود که از حد مجاز نتوانند عبور کنند تا مشکلی برای شبکه و دیگر مشترکان خانگی ایجاد نشود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد:متاسفانه در سال آبی جاری میزان بارش‌ها کاهش چشمگیری داشت و حتی نسبت به بارش بلند مدت نیز کاهش زیادی داشته است به این ترتیب آورد سدهای خوزستان کم شده و مخازن حجم خالی دارند از این رو تولید برق توسط نیروگاه‌های برق آبی با محدودیت‌ رو به رو است.

وی با اشاره به تغییرات اقلیمی و تاثیر آن بر افزایش مصرف برق توضیح داد: متوسط درجه دمای هوا در ۲ ماه اخیر در خوزستان بالاتر رفته است که این امر موجب  افزایش مصرف برق نیز می‌شود.

عبیات افزود: صنعت یکی از مصرف کنندگان عمده در حوزه برق است از این رو باید به گونه‌ای در مصرف خانگی برق صرفه جویی شود که صنعت و تولید آسیب نبیند در واقع سود و نفع هرگونه صرفه ‌جویی در مصرف خانگی به تولید و بخش صنعت می‌رسد.

وی ادامه داد: اگر درجه کولر را روی ۲۶ یا ۲۵ تنظیم کنیم در واقع توانستیم از این طریق صدها مگاوات برق به توان برقی استان کمک کنیم که این امر قدرت مانور و کنترل برق را بالاتر می‌برد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: همه تلاش ما این است که مصرف کنندگان خانگی با قطعی برق طولانی مدت و گسترده رو به رو نشوند و تمام این برنامه ریزی ها با این هدف انجام می‌شود که بتوانیم به خوبی از دوران پیک مصرف در تابستان آتی عبور کنیم.

وی افزود: امسال با توجه به کاهش آورد رودخانه‌ها و افزایش درجه گرما رشد طبیعی در مصرف برق ایجاد شده که برای مدیریت وضعیت برق نیازمند یک همت همگانی هستیم.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار