تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۲۲۲۵۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاهش آمار ابتلا و ثبات شاخص فوت در جنوب غرب خوزستان/نگرانی کادر درمان از تعطیلات عید فطر
رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از کاهش آمار ابتلا به کرونا و ثبات شاخص فوت در جنوب غرب خوزستان خبر داد.
 شکرالله سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان، در تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در جنوب غرب خوزستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته از ۲۶۳ نمونه گرفته شده ۱۳۳ مورد جدید مثبت به ثبت رسیده است و از این تعداد ۷۰ نفر مربوط به آبادان، ۴۳ نفر از خرمشهر و در شادگان ۲۰ مورد مثبت قطعی ابتلا به کووید-۱۹ گزارش شده است.

وی با بیان اینکه از این ۱۳۳ مورد مثبت جدید ۱۱۸ نفر به صورت سرپایی هستند، گفت: در آبادان ۵۸ نفر، خرمشهر ۴۰ نفر و شادگان ۲۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته بیمار مبتلا به کووید-۱۹ شناسایی شده است که با دریافت نسخ و توصیه پزشکی راهی منازل خود شدند تا در قرنطینه قرار گیرند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: طی روز گذشته نیز ۳۸ نفر بستری و ۳۱ نفر نیز بهبود و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

سلمان‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر کل موارد مثبت بستری در بیمارستان ۲۰۰ نفر است، عنوان کرد: متأسفانه از دیروز تا امروز پنج مورد فوت در جنوب غرب خوزستان به ثبت رسیده که سه نفر از این موارد مربوطه به آبادان و دو نفر دیگر از خرمشهر به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به در پیش رو بودن عید سعید فطر و امکان عدم رعایت از سوی برخی شهروندان در به جا آوردن مناسک این مناسبت فرخنده، اذعان کرد: نگرانی ما از ایجاد دورهمی‌های خانوادگی و دید و بازدیدهای عید فطر است، گرچه حلول این عید برای همه ما سعید است اما اگر به هشدارهای بهداشتی توجه نشود، به‌طور حتم خیلی زود وارد اوج‌گیری دیگری خواهیم شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان، ضمن دعوت از مردم برای استفاده از خدمات مجازی همچون تلفن همراه برای تبریک عید، بیان کرد: از مردم تقاضا داریم تا ضمن رعایت دستورالعمل‌ها از هر گونه برگزاری میهمانی، دورهمی و مسافرت غیرضروری خودداری کنند، چرا که کوچکترین سهل‌انگاری‌ها به قیمت جان اعضای خانواده تمام خواهد شد و این مسئله شوخی بردار نیست.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار