تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۲۲۲۴۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اعمال منع تردد در ۱۵ شهر خوزستان در ایام عید فطر
 استاندار خوزستان گفت: در ۱۵ شهر استان خوزستان احتمال انجام دید و بازدیدهای عید فطر وجود دارد که در این راستا در این شهرها منع تردد اعمال می‌شود و از سه‌شنبه تا شنبه ورود خودروهای با پلاک غیر بومی و خروج خودروهای با پلاک بومی ممنوع خواهد بود.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در حاشیه نشست ستاد استانی مدیریت کرونا در خوزستان که امروز (۱۸ اردیبهشت‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت بیماری در خوزستان بهتر از هفته‌های گذشته شده است. در ۱۰ روز گذشته تعداد موارد بستری به ۲ هزار ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۳۰۰ مورد رسیده بود که اکنون به یک هزار و ۵۰۰ مورد کاهش یافته است.

 وی افزود: از قله پیک بیماری پایین آمده‌ایم و شیب نزولی بیماری آغاز شده است و در صورت همکاری مردم، قطعا موفقیت‌های بیشتری حاصل می‌شود.

استاندار خوزستان با اشاره به شرایط جدید محدودیت‌ها در این هفته، گفت: فعالیت مشاغل گروه ۲ در شهرهای قرمز مجاز شده است بنابراین مقداری از این مساله ترس داریم و اصناف باید رعایت کنند؛ این کار برای دو هفته به صورت آزمایشی انجام می‌شود تا بازاریان بیش از این متضرر نشوند.

وی تصریح کرد: در صورتی که خوب عمل شود، قطعا این روند ادامه می‌یابد و شاید فعالیت گروه‌های شغلی دیگر نیز در دستور کار قرار بگیرد و بازگشایی انجام شود اما در صورت عملکرد بد، ممکن است وسط راه این مشاغل نیز تعطیل شوند.

سلیمانی‌دشتکی بیان کرد: سفر به طور کامل در سراسر کشور ممنوع شده است بنابراین تردد از ورودی‌ها و خروجی‌های خوزستان از ظهر روز سه‌شنبه (۲۱ اردیبهشت‌ماه) تا روز شنبه (۲۵ اردیبهشت‌ماه) ممنوع خواهد بود.

وی ادامه داد: از بابت گسترش بیماری در پی برگزاری آداب و رسوم اقوام و شیوخ در خصوص خریدها و دید و بازدیدهای عید فطر احساس خطر می‌کنیم. اگر این کارها انجام شود بسیار خطرناک است و منجر به انتقال ویروس و افزایش مجدد بیماران بستری و مرگ و میر می‌شود.

استاندار خوزستان گفت: مقرر شده است همه شیوخ، بزرگان، علما، فرمانداران، مسئولان علوم پزشکی و همه افرادی که می‌توانند در این زمینه گام بردارند، همکاری کنند و دیدار چهره به چهره با بزرگان داشته باشند تا امسال از خریدها و دید و بازدیدهای عید فطر خودداری شود. سه‌شنبه نیز با شیوخ و بزرگان جلسه‌ای خواهیم داشت.

وی بیان کرد: در ۱۵ شهر استان خوزستان احتمال انجام دید و بازدیدهای عید فطر وجود دارد که در این راستا در این شهرها منع تردد اعمال می‌شود و از سه‌شنبه تا شنبه ورود خودروهای با پلاک غیر بومی و خروج خودروهای با پلاک بومی ممنوع خواهد بود و خروج تنها برای کارمندان یا بیماران آن هم پس از بررسی، امکان‌پذیر خواهد بود.

استاندار خوزستان گفت: تا حد امکان با کار فرهنگی و رایزنی با بزرگان و راه‌اندازی پویش‌ها از برگزاری اجتماعات جلوگیری می‌کنیم. قطعا اگر کسانی حرف شیوخ و مسئولان را نادیده بگیرند، برخورد قانونی خواهد شد و از چنین حرکت‌هایی جلوگیری می‌شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار