تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۲۲۲۴۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
واکسیناسیون افراد ۷۵ تا ۷۹ سال در خوزستان آغاز شد
 رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: سالمندان ۷۵ تا ۷۹ سال می توانند از روز شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه به مراکز بهداشتی مراجعه کرده و واکسن کرونا تزریق کنند.

 دکتر فرهاد ابول نژادیان جمعه شب در یک برنامه تلویزیونی اظهار داشت: نیروهای مراکز بهداشت با برقراری تماس تلفنی از هم استانی های بالای ۷۵ سال دعوت به انجام واکسیناسیون می کنند همچنین این افراد می توانند به مراکز بهداشتی مراجعه کرده و واکسن دریافت کنند.

وی با بیان اینکه روند واکسیناسیون در استان به خوبی پیش می رود افزود: تاکنون افراد بالای ۸۰ سال را واکسن زدیم و این روند رفته رفته برای سنین پایین تر انجام می شود.

رییسدانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: امیدوارم بتوانیم در طی یک هفته افراد بالای ۷۵ سال استان را واکسینه کنیم و در هفته بعد واکسیناسیون سنین بالای ۷۰ سال را شروع کنیم.

بستری یک هزار و ۵۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های خوزستان

وی به روند کاهشی بیماری در یک هفته اخیر اشاره کرد و افزود: ۱۰ روز پیش تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان حدود ۲ هزار و ۱۰۰ نفر بود که اکنون به یک هزار و ۵۰۰ نفرکاهش یافته است.

ابول نژادیان با بیان اینکه نگرانی ما از برگزاری مراسمات عید فطر، خریدها و دید بازدیدها است گفت: امیدواریم مردم در این زمینه با ما همراهی و همکاری کنند و از خریدهای شب عید پرهیز کنند همچنین دید و بازدیدها را به سال آینده موکول کنند زیرا واکسیناسیون سراسری انجام شده و سطح ایمنی جامعه بالاتر رفته است.

در حال حاضر هفت شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۱ شهرستان نارنجی و ۹ شهرستان زرد هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار