تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۲۲۱۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ثبت‌نام بیش از ۱۴.۵ هزار نفر در انتخابات شوراهای روستا در خوزستان
 دبیر ستاد انتخابات خوزستان، از ثبت‌نام بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر در انتخابات شوراهای اسلامی روستاها در این استان خبر داد.

  شهاب رزمی  اظهار کرد: در انتخابات شوراهای اسلامی روستاها در استان خوزستان، بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر شرکت کرده‌اند که از این تعداد، ۶۴۰ نفر از بانوان هستند.

رزمی افزود: این میزان شرکت‌کننده نسبت به دوره قبلی افزایش ۹ درصدی نامزدهای انتخاباتی را در سطح استان خوزستان نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا توسط هیئت‌های اجرایی در حال انجام است، ادامه داد: بررسی صلاحیت‌ها تا ۱۶ اردیبهشت‌ماه امسال به هیئت‌های نظارت ارسال می‌شود و سپس هیئت‌های نظارت‌ها نتایج صلاحیت‌ها را تا اول خردادماه سال جاری به فرمانداری‌ها اعلام می‌کنند.

دبیر ستاد انتخابات خوزستان بیان کرد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کلان‌شهر اهواز امسال به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

رزمی افزود: در راستای رعایت دستورالعمل‌های اجتماعی و فاصله‌گذاری اجتماعی پیشنهاد افزایش شعب اخذ رأی در انتخابات ۲۸ خردادماه امسال در استان به ۱۵ درصد نسبت به دوره قبل به ستاد انتخابات کشور داده شد که با افزایش ۱۲ درصدی موافقت شده است.

وی گفت: همچنین پیشنهاد نصب چهار صندوق الکترونیکی اخذ رأی در هر شعب در کلان‌شهر اهواز برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ارائه شد که این موضوع در حال بررسی است.

 ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه امسال برگزار می‌شود.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار