تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۱
کد خبر: ۲۲۱۷۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش ۱۱ شهر و ۳۱۱ روستا به خوزستان در انتخابات ششمین دوره شوراها
 دبیر ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به افزایش تعداد شهرها و روستاهای خوزستان در انتخابات شوراها، گفت: ۱۱ شهر و ۳۱۱ روستا در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در خوزستان، نسبت به دوره گذشته اضافه می‌شود.

شهاب رزمی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۸۸ شهر و ۲ هزار و ۳۶۲ روستای خوزستان برگزار می‌شود که نسبت به دوره پنجم این انتخابات، ۱۱ شهر و ۳۱۱ روستا به تعداد شهرها و روستاهایی که محل برگزاری انتخابات است، اضافه شده است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان با اشاره به انصراف ۵۳ نفر از داوطلبان انتخابات شورای شهر (معادل یک درصد) تاکنون، افزود: چهار هزار و ۴۶۵ نفر داوطلب انتخابات شورای اسلامی شهر در خوزستان شدند که ۶۴۳ نفر از آنها زن هستند.

وی تعداد ثبت نام کنندگان نهایی انتخابات شورای روستایی را ۱۴ هزار و ۵۶۱ نفر اعلام کرد و گفت: ۶۴۲ نفر از داوطلبان این دوره شورای روستاها زن هستند که تعداد زنان داوطلب این دوره چشمگیر و قابل توجه است.

رزمی اضافه کرد: ثبت نام داوطلبان انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر به نسبت دوره گذشته ۱۰ درصد و تعداد ثبت نامی‌های انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی روستایی نسبت به دوره گذشته چهار درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: سه هزار و ۹۵۷ نفر از داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهر معادل ۹۰ درصد از داوطلبان، در هیات‌های اجرایی تایید صلاحیت شدند.

رزمی بیان کرد: کار بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهر در هیات‌های اجرایی به اتمام رسیده و کار بررسی در هیات‌های نظارت در حال انجام است که بر اساس برنامه زمانبندی انتخابات، هیات‌های نظارت نیز رد و یا تایید صلاحیت‌های داوطلبان را در تاریخ هفتم اردیبهشت به صورت محرمانه به فرمانداری و به داوطلبان اعلام می‌کنند.

وی با بیان اینکه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستایی در هیات‌های اجرایی هنوز به اتمام نرسیده، افزود: البته در شوراهای اسلامی روستایی استعلام درباره داوطلبان فقط در صورت ظن به داوطلب، صورت می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد در سراسر کشور برگزار می‌شود.

ثبت نام داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر از ۲ تا ۲۶ اسفند و داوطلبان شورای اسلامی روستایی از ۱۶ تا ۲۲ فروردین انجام شد.

پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار شده بود.

۱۶ هزار و ۹۱۳ نفر در خوزستان برای انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا در خوزستان داوطلب شده بودند، که چهار هزار و ۵۵ نفر برای انتخابات شورای شهر و ۱۲ هزار و ۸۵۸ نفر نیز برای شورای روستاها ثبت نام کرده بودند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار