تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۲۲۱۴۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
ظرفیت حمل و نقل ریلی، دریایی و هوایی برای زائران در شلمچه فراهم است
 استاندار خوزستان گفت: برای برگزاری همایش پیاده روی اربعین تصمیم گیری نشده ولی ⁦ظرفیت حمل و نقل ریلی، دریایی و هوایی در خرمشهر و شلمچه برای زایران فراهم است. قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در جریان بازدید از مرز شلمچه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا در حال حاضر در خصوص برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی نمی توانیم اظهار نظر قطعی داشته باشیم و در حال بررسی شرایط و زیرساخت‌ها هستیم.

وی با اشاره به کمبودهای مرز چذابه گفت: بارانداز، خروجی زائران مرز ایران و عراق، پارکینگ ها، جاده دسترسی از پارکینگ تا پایانه و آب از مهمترین مشکلات در مرز چذابه به شمار می روند که ارگان‌های اجرایی برای رفع آن باید وارد عمل شوند.

استاندار خوزستان با تاکید بر مدیریت بیماری کرونا در مبادی خروجی و ورودی شلمچه بیان کرد: ۲۴ دروازه عبور و مرور به اضافه محل ویژه رفت و آمد زائران خارجی در شلمچه ساخته شده است.

وی افزود: در این مرز نیز مشکلات مشابهی چون پارکینگ و تامین آب مانند مرز چذابه وجود دارد که در کمترین زمان ممکن باید رفع شوند.

سلیمانی دشتکی گفت: کارگروه استانی اربعین بزودی تشکیل خواهد شد تا وظایف استان های معین و دستگاه های اجرایی تشریح شوند.
وی با اشاره به ⁦مشکل آبرسانی در مرزهای خوزستان اظهارداشت: این مشکل پیش از ایام اربعین حسینی در شلمچه و چذابه برطرف خواهد شد.

استاندار خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان در شلمچه گفت: ۸۰ درصد از ساختمان پشتیبانی فوریت های پزشکی، درمانی و درمانگاه مجهز مرز شلمچه ساخته شده است که تا خردادماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

وی افزود: این مرکز دارای ۴۰ تختخواب ویژه خدمت رسانی به زائران ایرانی و خارجی و محل قرنطینه بیماران خطرناکی است که نتیجه آزمایش آنان در مرز مثبت می شود.

سلیمانی دشتکی اظهارداشت: حمل و نقل جاده ای و پایانه ها نیز مجموعه قابل توجهی را در شلمچه احداث کرده است که بزودی با حضور وزیر افتتاح خواهد شد.
وی افزود: قرار است استان های معین از نظر ماشین آلات و پشتیبانی به استان خوزستان کمک کنند.
استاندار خوزستان بیان کرد: ستاد ملی سازمان همیاری های کشور، منابع مختلف استانی ردیف اربعین در راستای رفع مشکلات و همچنین خیران، بنیادها، نهادها و آستان قدس نیز در رفع زیرساخت ها در مرز شلمچه یاری رسان استان خوزستان خواهند بود.

استاندار خوزستان امروز پنجشنبه در بازدید از پایانه مرزی شلمچه مشکلات این پایانه را بررسی کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار