تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۲۲۱۲۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیش بینی برداشت بیش از ۳ هزار تن کلزا در کارون
مدیر جهاد کشاورزی کارون از پیش بینی برداشت ۳ هزار و ۲۰۰ تن دانه روغنی کلزا در این شهرستان خبر داد.
 حمادی با اشاره به کشت کلزا در یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان گفت: پیش بینی می‌شود ۳ هزار و ۲۰۰ تن از این دانه روغنی برداشت و راهی کارخانه‌های روغن کشی شود.

وی با اشاره به تجربه شیرین و رضایت کشاورزان شهرستان از کشت قراردادی کلزا در سال زراعی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ افزود: تولید کنندگان محصول خود را به منظور فروش به شرکت ماهیدشت کرمانشاه از طریق تعاونی انقلاب به عنوان مرکز خرید کلزا به صورت توافقی تحویل داده و یا در حال تحویل دادن هستند.

حمادی به رضایت کلزاکاران از فروش محصول با قیمت بالا اظهار داشت: براساس توافق‌های انجام شده با کارخانه‌های روغن کشی، به منظور پشتیبانی از کشاورزان این محصول با قیمتی بالاتر از آخرین قیمت اعلام شده خرید تضمینی از سوی دولت، از تولیدکنندگان شهرستان کارون خریداری می‌کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه با هدف مانع زدایی و با توجه به افزایش سطح کشت و افزایش تولید، تعاونی انقلاب به عنوان مرکز خرید اختصاصی خرید کلزای توافقی در نظر گرفته شده است، ادامه داد: اولین بار در سال زراعی کنونی، کشت کلزا به صورت قراردادی انجام می‌شود که امیدواریم در سال آینده مشکلات سال‌های قبل مرتفع شوند.

مدیر جهاد کشاورزی کارون تصریح کرد: این روش کشت در کاهش دغدغه و ترغیب کشاورزان برای هدایت به کشت این محصول استراتژیک و افزایش سطح زیرکشت محصول کلزا در زمینه سیاست‌های وزارت متبوع تاثیر بسزایی دارد، همچنین گامی موثر در تحقق منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها برداشته خواهد شد تا کشت و برداشت محصول کلزا در سال‌های آینده به نحو احسن اجرا گردد.
مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار