تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۲۲۱۲۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز عملیات احداث بیش از ۲ هزار واحد مسکونی در بندر امام
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان از آغاز عملیات احداث بیش از ۲ هزار مسکونی خسارت دیده از آبگرفتگی‌های پارسال در بندر امام خمینی (ره) خبر داد.
 مسعود انصاریان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: در جریان آبگرفتگی‌ها ۶ هزار و ۲۲۳ واحد دچار خسارت شدند که از این تعداد ۳ هزار و ۷۱۷ واحد احداثی و ۲ هزار و ۵۰۶ مورد آن‌ها تعمیری بودند.

او افزود: تاکنون ۵۳۶ میلیارد و ۱۹۵ میلیون ریال کمک بلاعوض به ۸ هزار و ۳۵۶ خانوار آسیب دیده اعطا شده است که به احداثی‌ها نیز با توجه به پیشرفت فیزیکی واحد‌ها می‌توانیم تسهیلات را پرداخت کنیم.

انصاریان با بیان اینکه احداث ۲ هزار و ۷۵ واحد مسکونی نیز آغاز شده، اظهار داشت: بزرگترین پروژه بهسازی و احداث منازل خسارت دیده از آبگرفتگی‌ها در بندر امام خمینی (ره) است، با بازدید‌های انجام شده از سوی مسئولان کشوری و اعضای هیات دولت با توجه به وضعیت نامساعد سکونت در این شهر و مناطق حاشیه‌ای که عمدتا دچار آبگرفتگی شدند مصوب شد که ۴ هزار واحد مسکونی در این مناطق باید احداث شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: بندر امام خمینی (ره) منطقه ای شهری است و پیچیدگی خاص خود را دارد، بطوریکه در برخی مناطق واحد‌های مسکونی بصورت غیررسمی و با مصالح کم دوام و در برخی مناطق که زمین پست و لجن زار است، احداث شده اند، به همین منظور پژوهشکده سوانح طبیعی ایران و وابسته به بنیاد مسکن مسئولیت انجام مطالعات شهرسازی را بر عهده گرفته تا پس از نقشه برداری ها، مطالعات تفصیلی را با هماهنگی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان مورد بازنگری قرار دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان ادامه داد: هم اکنون ۳ منطقه بزرگ انتخاب و تصویب آن‌ها در کمیسیون ماده ۵ صورت گرفته، ضمن اینکه طرح مطالعاتی مابقی مناطق نیز در دست تهیه و تدوین هستند و به زودی ارسال خواهند شد، همچنین علاوه بر موارد مذکور، برای مسئله فاضلاب با همکاری و هماهنگی شرکت آب و فاضلاب خوزستان صحبت‌هایی با مشاور در این زمینه انجام شده و مطالعات تخصصی رو به اتمام است.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار