تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۲۲۱۲۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نکات مهم در خرید طلای زنانه که باید بدانید

نکات مهم در خرید طلای زنانه

طلا از جواهرات ارزشمندی است که از دیرباز تاکنون برای ایرانیان از جایگاه مهمی برخوردار بود کما اینکه از ایران باستان و بقایای تاریخی نقوش مختلف طلا کاری شده و لوازم کم نظیر طلا به جای مانده است. ارزشمندی طلا و خرید طلا برای خانم ها بیشتر از آقایان نمایان است، خانم ها به دلیل اینکه طلا حس خوب و قدرت به آن ها می‌دهد، آن را خیلی دوست دارند و برای هدیه دادن و کادو به آن ها از بهترین گزینه خرید طلا و جواهرات است.

بهتر است هنگام خرید طلای زنانه به یکسری نکات توجه کنیم؛ نکاتی که دانستن آن ها باعث می‌شوند تجربه خریدی راحت و با دید بازتر داشته باشیم اما قبل از خرید هرگونه طلا و جواهر حتما سعی کنید یک فروشگاه معتبر خرید خود را انجام دهید که پیشنهاد ما خرید آنلاین طلا هاتف ساعتچی می‌باشد چرا که یکی از برترین گالری های آنلاین طلا و جواهر در ایران شناخته شده است.

عیار طلا از همه چیز مهم تر است

در ابتدا بهتر است که بدانید عیار طلا چیست ؟ عیار به درجه خلوص طلا یا واحد خلوص طلا میگویند که طبیعتا قیمت های متفاوتی نیز دارند.

معمولا طلا در عیار های 2، 10، 14، 18، 22، و 24 عیار عرضه میشوند. اما در اینجا سوالی که توجه ما را جلب میکند این است که کدام عیار برای ما مناسب تر است؟ در ایران عیار 18 استاندارد و مرسوم تر است و بیشتر مورد خرید و فروش قرار میگیرد اما دیگر عیارها نیز در بازار موجود هستند. طلای 24 عیار با اینکه درصد خلوص بیشتری دارد اما کمی نرم و شکننده است و برای استفاده روزمره گزینه مناسبی نیست؛ طلای 24 عیار را بیشتر برای سرمایه گذاری و خرید و فروش بین المللی استفاده می‌کنند مانند شمش های طلا. در مقابل، طلای 18 عیار دوام و استحکام مناسبی دارد و برای گوشواره و گردنبند عیار خوبی به نظر می رسد.

خانم ها معمولاً در خانه جنب و جوش زیادی دارند و مجبورند حرکت زیادی را داشته باشند بنابراین بهترین گزینه طلای 18 عیار خواهد بود. معمولاً روی خود طلا عیار آن مشخص است و در یک گوشه یا زیر آن عیار آن نوشته شده و با علامت K که به معنای عیار است، مشخص است.

به علاقه خود توجه کنید

علاقه نقش مهمی در انتخاب ها دارد؛ به خصوص در خرید طلا که در معرض دید هر روزه قرار دارد و به مدت طولانی هم می‌خواهیم از آن استفاده کنیم. رنگ طلا و شکل و شمایل طلا از پارامتر های مهم در سلیقه هستند. احتمالاً رنگ هایی که از طلا به خاطر می آورید رنگ های طلایی و زرد یا سفید و رز گلد باشد اما این همه رنگ های طلا نیستند. رنگ های سبز و آبی و قهوه ای نیز از دیگر رنگ های خاص طلا به شمار می روند. البته این رنگ ها به سختی پیدا می‌شوند.

همچنین باید به سلیقه خود در طرح مورد پسندتان نیز توجه کنید. طلا از آن دست لوازم تزئینی است که هر روزه مدل های جدیدی را به خود میبیند. برای مثال گوشواره آویزان (هنگام آویزان بودن از گوش یک زیبایی خاص و چشم نوازی دارد)، گوشواره میخی (که در میان جوانان محبوبیت خوبی دارد) ، گوشواره چنبری و... نمونه هایی از انواع گوشواره هستند که هر کدام برای یک تیپ خاص و سلیقه متفاوت به کار می‌رود.

برخی از طلاها نیز با سنگ های قیمتی مانند یاقوت و زمرد آمیخته شده اند و زیبایی دو چندانی به خوبی گرفته اند. طلا هایی که سنگ های قیمتی یا الماس به همراه خود دارند برای پوشیدن و ست کردن با لباس های رسمی زیبایی و جذابیت بیشتری دارند.

طرح های خاص بیشتر برای مهمانی ها و عروسی ها مناسب می‌باشد تا استفاده روزمره. برای استفاده روزمره طرح ها و مدل های ساده بهتر می‌توانند پاسخگو باشد. برای جلسات نیز مدل های روز و شیک گزینه های خوبی هستند. بهتر است خرید خود را از جایی انجام دهید که بیشترین تنوع طرح را داشته باشد. اگر هم در تصمیم گیری برای خرید یا انتخاب بین طرح ها مردد هستید، بهتر است از یک دوست کمک بگیرید.

در خرید انگشتر زنانه این نکته را داشته باشید !

خرید انگشتر زنانه

اگر قصد خرید انگشتر زنانه را دارید باید به این نکته توجه کنید که ممکن است دور انگشت در طول فصل ها کمی تغییر کند. مثلاً در فصل تابستان احتمالاً دور انگشتان کمی کلفت شود. یا در طول روز و گرما دور انگشت باد کند. پس بهتر است انگشتر را نه آن‌قدر تنگ بخرید که در انگشتان تان نرود یا نه آنقدر گشاد بخرید که از انگشتتان بیافتد. در لینک زیر میتوانید تنوع زیادی در انتخاب و خرید انگشتر زنانه را مشاهده کرده و در صورت نیاز اقدام به خرید از سایت هاتف ساعتچی کنید:

https://hsaatchi.com/category/womanring

وزن و اصالت طلا

همان‌طور که بالاتر نیز گفته شد خانم ها فعالیت زیادی را در طول روز ممکن است متحمل شوند بنابراین باید طلا مورد استفاده نیز از ضخامت و وزن سنگین تری برخوردار باشد. طبیعی است که با افزایش وزن قیمت نیز افزایش پیدا میکند. اصالت طلا اهمیت زیادی دارد؛ در هنگام خرید از فروشنده بخواهید که شناسنامه جواهر را به شما بدهد. شناسنامه جواهر معرف اصالت طلا یا جواهرات به شمار می‌رود. بهتر است طلا و جواهرات گران قیمت را از یک طلا فروش مطمئن و مورد اعتماد خریداری کنید.

چند نکته ریز دیگر:

  • در کنار خرید دست بند و النگو بهتر است یک جعبه نیز برای نگهداری آن در هنگام استفاده نکردن یا هدیه دادن خریداری کنید.
  • اگر برای انتخاب رنگ مشکل دارید این راهنمایی را به خاطر داشته باشید: رنگی را انتخاب کنید که با رنگ پوست شما همخوانی داشته باشد.
  • در خرید خود به اجرت طلای خریداری شده نیز نگاهی بیاندازید. اجرت طلا در اکثر طلافروشان تقریباً یکسان است. با این حال برخی افراد ممکن است تغییر درصدها اقدام به سودجویی بیشتر کنند.
  • حوصله به خرج دادن برای خرید طلا مهم است و باید چندین گالری و طرح را مشاهده کنید تا بهترین انتخاب را برای خود انجام دهید.

در این مقاله به مهم ترین نکات در حین خرید طلای زنانه که باید به آن توجه کنید را شرح دادیم که میتوانید به شما در انتخاب و خرید طلا کمک بسزایی کند، اگر هرگونه سوال یا تجربه ای در این موضوع داشتید حتما در قسمت نظرات این مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محسن محمدی
|
ROMANIA
|
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
0
0
سلام. به وزن و اصالت طلا حتما در حین خرید توجه کنید یا از یک فروشگاه معتبر طلا خودتون رو خرید کنید که بعدا مشکلی براتون پیش نیاد.
:
:
:
آخرین اخبار