تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۲۲۱۲۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دو راهی قرنطینه خانگی و دریافت دارو برای بیماران سرپایی
  رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول در خصوص شرایط دریافت داروهای ضد ویروسی از سوی بیماران سرپایی و عدم رعایت قرنطینه خانگی، توضیحاتی ارائه کرد.

دکتر علی قمیشی در خصوص خطرات خروج بیماران از منزل و عدم رعایت قرنطینه اظهار کرد: برخی بیماران قرنطینه خانگی می‌شوند و به صورت سرپایی برای تزریق داروهای ضدویروسی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند؛ در حال حاضر چاره‌ای جز این کار نداریم زیرا آن تعداد تخت نداریم که همه این بیماران را بستری کنیم و از طرف دیگر باید داروهایشان را دریافت کنند.

وی افزود: اگر بخواهیم این بیماران را نیز در بیمارستان گنجویان بستری کنیم، جا نداریم و باید بیمارستان دیگری داشته باشیم تا بتوانیم همه بیماران را بستری کنیم. فضای بستری محدود است بنابراین تنها راهکار همین است اما به این بیماران توصیه می‌کنیم اکیدا شرایط قرنطینه را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: با توجه به اینکه حین و پس از تزریق دارو باید از این بیماران مراقبت شود، کار تزریق دارو باید در بیمارستان انجام شود. این بیماران باید از نظر شرایط دیگر نیز بررسی شوند تا در صورت نیاز به بستری در بیمارستان، این کار انجام شود.

وی در خصوص احتمال بدحال شدن بیماران سرپایی در منزل، افزود: پس از تزریق دارو مدتی بیمار در بیمارستان تحت نظر و مراقبت است و چنین احتمالی وجود ندارد. به بیماران نیز توصیه می‌کنیم در صورت تشدید علائم، سریعا به بیمارستان مراجعه کنند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار