تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۶
کد خبر: ۲۲۱۲۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تهیه کتاب دانشگاهی


در چند سال اخیر یکی از سخت ترین کارها خرید کتاب ها دانشگاهی بود. به این دلیل که فروشگاه ها اینترنتی کتاب، فعالیت زیادی نداشتند و خرید از فروشگاه ها اینترنتی مثل امروز جا نیفتاده بود. امروزه همه چیز تغییر کرده است و می توانیم بگوییم که خرید کتاب ها دانشگاهی و عمومی آسان تر شده است.

بسیاری از افراد هستند که وقتی کتاب می خوانند چه درسی باشد چه غیر درسی وقتی بعد چند مدت از آن ها درباره کتاب سوال بپرسیم می گویند که چیزی در ذهن من نمانده است. پس بین کسی که کتاب می خواند و فردی که نمی خواند تفاوتی نیست. اگر شما کتاب بخوانید و محتوا کتاب را فراموش کنید چه فایده ای دارد.

البته بعضی کتاب ها مانند رمان ها همان لحظه بر حس خواننده تاثیر می گذارند یا این که بر رفتار و شخصیت فرد ناخودآگاه تاثیر می گذارند.

شما فقط یاد گرفته اید تا کتاب ها دانشگاهی را مانند کتاب کنکور نکته ای بخوانید ولی کتاب ها دیگر را سطحی بخوانید.

 

چه کتاب هایی بخوانید ؟

کتاب ها خوبی که محتوای خوبی نیز دارند :

این کتاب ها به دلیل این که محتوا خوبی دارند پیام مناسبی را نیز به خواننده منتقل می کنند. اگر نوشته ها کتاب نیز مناسب باشد، شما تا پایان با کتاب همراه خواهید شد.

کتاب خوبی که نویسنده خوب دارد :

در این نوع کتاب ها نوشته ها آن قدر می تواند زیبا باشند که

چند صفحه از کتاب به اندازه یک جلد کتاب مفهوم و معنا داشته باشد.

مطالعه کتاب و رشد فردی

شما با مطالعه انواع گوناگون کتاب می توانید به سوال ها زیادی که در ذهن دارید پاسخ دهید. کتاب ها منبع اطلاعات هستند. طبق شرایطی که دارید کتاب انتخاب کنید و با مطالعه این کتاب ها به سوال ها خود پاسخ دهید. کتاب موجب می شود که تجربیات زیادی کسب کنید، برخی افراد در حالی که در زندگی شکست خورده بودند و دیگر امیدی نداشتند با مطالعه کتاب به زندگی امیدوار شده اند.

هنگامی که فکر می کنید با مطالعه کتاب به پاسخ سوال هایتان رسیده اید می توانید کتاب را ببندید و عمل کنید. اما اگر در پایان هیچ کاری نکردید مانند عالم بی عمل هستید.

خرید کتاب دانشگاهی

امروزه افراد به دلیل مشغله ها فراوان، بیماری کرونا و محدودیت ها قرنطینه به جای این که حضوری به بازار و کتاب فروشی ها بروند و در میان انواع گوناگون کتاب ها، کتاب دانشگاهی خود را خریداری کنند، از فروشگاه ها آنلاین خرید می کنند.


روش خواندن کتاب ها دانشگاهی

۱)اجازه ندهید که کتاب ها روی هم انبار شوند :

دانشجویان موفق می دانند که چگونه کتاب بخوانند تا در امتحانات موفق شوند. نباید بگذارید که کتاب ها روی هم جمع شود و در طول ترم چیزی نخوانید و تازه شب امتحان یاد کتاب و جزوه بیفتید. در این صورت نباید انتظار موفقیت داشته باشید. کتاب ها دانشگاه مانند کتاب ها مدرسه نیستند بلکه آن ها حجیم و مطالب سنگینی دارند. پس سعی کنید در طول ترم برنامه ریزی درست انجام دهید و بر اساس آن مطالعه کنید.

۲) همیشه در کلاس درس حضور داشته باشید :

شما باید همیشه در کلاس درس دانشگاه حضور پیدا کنید و در بحث ها کلاس شرکت کنید. اگر مطلبی را متوجه نشدید از استاد سوال بپرسید تا متوجه شوید. در کلاس به صحبت ها استاد با دقت گوش کنید، جزوه بنویسید و همه نکات را یادداشت کنید.

۳) به جز جزوه ها درسی ،کتاب ها دیگر را نیز مطالعه کنید:

فقط به جزوه ها درسی خود اکتفا نکنید. در دانشگاه فعال باشید به سراغ کتاب ها دیگری که مرتبط با درس شما است بروید و آن ها را مطالعه کنید، از اینترنت کمک بگیرید و تا همیشه در کلاس درس حرفی برای گفتن داشته باشید.

۴) در شب امتحان فقط به مرور مطالب بپردازید :

اگر قبل از امتحان همه مطالب را خوانده باشید شب امتحان فقط باید به مرور کردن آن ها بپردازید. اگر با برنامه ریزی پیش بروید و با برنامه درس بخوانید دیگر نیازی نیست شب امتحان تا صبح بیدار بمانید و بی انرژی به امتحان بروید.

۵) مهارت جزوه نویسی را فرا بگیرید :

مطالعه کردن در دانشگاه با مدرسه متفاوت است. در دانشگاه شما باید بتوانید یک جزوه کامل و جامع در ۷۰ صفحه را بنویسید. دانشجویان موفق همیشه یک جزوه کامل از همه درس ها را برای خود دارند.

:
:
:
آخرین اخبار