تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۲۲۱۲۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تزریق ۱۹ هزار دوز واکسن به کارکنان بهداشت و درمان خوزستان
واکسیناسیون ۱۹ هزار نفر از کارکنان بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از امروز آغاز شد .
  رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت : براساس برنامه ریزی ها نوزده هزار دوز واکسن به کادر بهداشت و درمان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز تزریق خواهد شد، به این ترتیب همه افرادی که در مراکز بهداشت و بیمارستان‌ها فعالیت می‌کنند واکسینه می‌شوند.
 
دکتر سیدمحمد علوی افزود: واکسن با ارائه کارت پرسنلی و بر اساس ثبت شماره ملی تزریق می‌شود تا اطمینان حاصل کنیم فقط افراد شاغل در مراکز درمانی واکسن را دریافت می‌کنند.

وی گفت : رعایت دستورالعملهای بهداشتی در مناطق مرکزی اهواز در حد ۷۰ درصد انجام می‌شود که ایده‌آل نیست و برای کنترل شیوع بیماری این عدد باید به ۹۵ درصد برسد.

علوی افزود: طی بررسی‌های صورت گرفته رعایت دستورالعملهای بهداشتی و استفاده از ماسک در بازارچه‌های اهواز به میزان ۴۰ درصد رعایت می‌شود. در برخی از مناطق مثل آخر اسفالت رعایت دستورالعملها حدود ۱۵ درصد است که این موضوع نگرانی ما را بیشتر می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از عمده‌ترین مشکلات ما نبود تهویه مناسب در اماکن مختلف همچون اصناف، باشگاه‌های ورزشی و ... است در حالی که برای کاهش روند بیماری، این موضوع باید جدی گرفته شود.
رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در حال حاضر نسبت رهگیری افراد به ازای یک بیمار مثبت، ۹ نفر و نسبت انجام تست به ازای هر ۱۰ نفر هفت نفر است که آمار نسبتا خوبی است.
مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار