تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۲۲۱۱۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روزه‌داری با سفره خالی! /کارگران شهرداری سوسنگرد حقشان را می خواهند
در حالی که کارگران شهرداری سوسنگرد در اعتراض به عقب افتادن هشت ماه از حقوق و مزایای خود در مقابل ساختمان استانداری تجمع کردند اما مدیر کل امور شهری و شوراها استانداری می‌گوید: اواخر هفته آینده 2 ماه از حقوق کارگران پرداخت می‌‌شود.
 ظهر امروز کارگران شهرداری سوسنگرد در اعتراض به عقب افتادن حقوق و مزایای خود در مقابل ساختمان استانداری تجمع کردند.

این کارگران که پلاکاردهایی با شعارهایی همچون «ماه رمضان بدون حقوق»، « هشت ماه بدون حقوق و بیمه»،«سلیمانی پشتیبانی»، «رمضان کریم، صیام» درخواست رسیدگی به وضعیت معیشتی خود را داشتند.

مگر می‌شود با سفر خالی روزه گرفت؟

کارگران می‌گویند: حدود هشت ماه بیمه و حقوقی برای آن‌ها پرداخت نشده است، بعد از این چند ماه انتظار داشتیم مسئوولان شهرداری حداقل در ماه مبارک رمضان مراعات ما را بکنند و حقوق ما را پرداخت کنند، مگر می‌شود با سفر خالی روزه گرفت؟ مگر می‌شود با شکم گرسنه عبادت کرد؟ چرا برای حقوقی که حق ما است باید از سوسنگرد بلند بشویم و به اهواز بیایم؟

 

یکی از این کارگران که زیر آفتاب عصبانی شده بود با صدای بلند فریاد می‌زند که گردن مسئوولان است که امروز مجبور شدم روزه خودم را بخورم، وی می‌گوید: در سوسنگر نه شورای شهر و نه فرمانداری مشکل ما را حل نکردند برای همین مجبور شدیم در مقابل استانداری تجمع کنیم.

دوماه از حقوق کارگران پرداخت می‌شود

مهراب فلسفی زاده در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، با بیان اینکه معاونت عمرانی   امور شهری استانداری پیگیر موضوع حقوق عقب افتاده کارگران شهرداری سوسنگرد هستیم، اظهار کرد: مقرر شد تا اواسط یا اواخر هفته آینده بخشی از مشکلات مالی کارگران را حل کنیم.

وی افزود:  با توجه به صحبت‌های که صورت گرفته مقرر شد معادل دو ماه حقوق عقب افتاده کارگران پرداخت شود

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان در خصوص عدم پرداخت بیمه کارگران، گفت: اطلاعات بیمه کارگران را بید از شهرداری بگیریم و اگر نیاز بود با مدیر کل تامین اجتماعی استان جهت تایید لیست بیمه کارگران نیز صحبت می‌شود.

فلسفی زاده با اشاره به دلایل تاخیر در پرداخت حقوق کارگران، بیان کرد: جذب و استخدام نیرو تابع یکسری سازوکارهای قانونی است اما متاسفانه در ادوار مختلف اقداماتی صورت گرفته که بدون توجه به این قوانین نیرو جذب شده است.

وی افزود: البته ما دنبال تعدیل یا اخراج نیرو نیستیم و اکنون  فقط باید به حل مشکل از طریق استان، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری و یا ردیف‌های بودجه‌ای که تعیین شده است باشیم و عقب افتادگی حقوق کارگران را جبران کنیم.

فلسفی زاده با تاکید بر تاثیر شیوع کرونا در رکود در فعالیت‌های شهرداری‌ها، عنوان کرد: شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی و خودگردان است از طرفی هزینه‌های ساخت و ساز که افزایش پیدا کرده در صدور پروانه ساخت و ... که می‌تواند برای شهرداری درآمدزایی کند موثر بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، دو روز گذشته شهردار سوسنگر به دلیل تحمیل استخدام برخی افراد توسط اعضای شورای شهر به شهرداری سوسنگرد استعفا داده بود.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار