تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۲۲۱۱۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پروژه ساماندهی فاضلاب اهواز۳۵۰ میلیون یورو اعتبارلازم دارد
 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: پروژه ساماندهی فاضلاب اهواز ۳۵۰ میلیون یورو اعتبار لازم دارد که با اجرای این پروژه تا ۶۵ درصد مشکلات فاضلاب این شهر برطرف خواهد شد.

 صادق حقیقی پور روز دوشنبه در حاشیه بازدید از روند اجرای بخشی از پروژه ساماندهی فاضلاب اهواز در کوی ملت با حضور جمعی از مدیران آبفای استان و اهواز در جمع خبرنگاران بیان کرد: پروژه فاضلاب اهواز نسبت به طرح جامع آن ، پیشرفت ۴۲ درصدی دارد که انعقاد قرارداد با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا این پیشرفت تا ۶۰ درصد افزایش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه اعتبارات جوابگوی پروژه‌های این شرکت نیست گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای قرار بود ۶هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به ۸۰۰ روستای خوزستان پرداخت شود که متاسفانه پرداخت نشد.
حقیقی پور افزود: کل اعتباری که برای پروژه‌های روستایی آبفای خوزستان در نظر گرفته شده بود ۳۰۰ میلیارد ریال بود این در حالی است که تنها در غیزانیه یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از سوی این شرکت هزینه شد.
مدیرعامل شرکت آبفای خوزستان گفت: در اهواز ۷۰هزار انشعاب غیرمجاز و ۶۰۰ کیلومتر شبکه آب فرسوده وجود دارد که این موارد مشکلاتی را برای این شرکت ایجاد کرده است.
نصب روزانه ۴۰ شاخه لوله در اهواز توسط آبفا
وی گفت: پارسال ۸۷ کیلومتر خطوط ریزشی فاضلاب در اهواز ساماندهی شد و روزانه حدود ۴۰ شاخه لوله برای نوسازی شبکه فاضلاب اهواز نصب شد.
حقیقی پور با بیان اینکه تنها بیان مشکلات درست نیست و باید کارها و تلاش‌هایی که در حوزه آبفا انجام گرفته نیز گفته شود افزود: متولی جمع‌آوری آب‌های سطحی استان آبفا نیست اما به دلیل نبود سیستم جمع‌آوری آب‌های سطحی در خوزستان ، این آب‌ها در فاضلاب جاری می‌شوند و مشکلاتی را برای سیستم فاضلاب ایجاد می کنند.
وی گفت: به همین منظور ۱۰ ایستگاه پمپاژ با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در اهواز برای تسریع در دفع آب‌های سطحی بهسازی و افزایش ظرفیت خواهیم داد.
اعتبار صندوق توسعه ملی منبعی برای کمک به پروژه فاضلاب اهواز است 
حقیقی پور بیان کرد: ۵۰ میلیون یورو با دستور رهبر معظم انقلاب برای کمک به پروژه فاضلاب اهواز اختصاص یافته و این اعتبار در کنار اعتبار ملی و استانی آن استفاده خواهد شد.
وی گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به عنوان پیمانکارپروژه به دلیل عملکرد خوب و داشتن بیشترین ماشین آلات انتخاب شده است و از محل ماده ۵۶ بالغ بر ۲۵ درصد اعتبار این پروژه را برای کمک در روند کار پرداخت می‌کند و از همین مسیر پس از اتمام آن، مبلغ به قرارگاه برخواهد گشت.
وی افزود: پروژه ساماندهی فاضلاب اهواز بر اساس زمان انعقاد تفاهم نامه در مدت زمان ۳۶ ماه باید انجام شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد: پروژه فاضلاب کوت عبداله مرکز شهرستان کارون نیز همزمان با اهواز آغاز شده است و از خرداد امسال شتاب بیشتری می‌گیرد.
اصلاح یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آب در خوزستان در مدت سه سال
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان افزود: از سال ۹۶ تا ۹۹ ، حدود یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه توزیع آب در خوزستان اصلاح شد.
وی گفت: آبفای خوزستان با مشکلات زیادی روبه رو است و موضوع آبفای روستایی نیز به آن اضافه شده با این وجود تلاش می‌شود که مشکلات آب و فاضلاب این استان را که بسیار قدیمی هستند برطرف کنیم.
جمعی از مدیران آبفای خوزستان و اهواز به همراه خبرنگاران روز دوشنبه از روند اجرای بخشی از پروژه ساماندهی فاضلاب اهواز در کوی ملت دیدن کردند.در این بازدید چگونگی اجرای این پروژه برای خبرنگاران تشریح شد.

فاضلاب اهواز در چند سال گذشته در پی ریزش بخشی از خطوط فرسوده فاضلاب و مسدود بودن، به ویژه هنگام بارندگی با پس زدگی در خیابان‌ها روبه رو بوده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار