تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۲۲۱۱۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
این شهر کوچک بین نارنجی و قرمز گرفتار است
  فرماندار هندیجان با اشاره به افزایش موارد بستری در این منطقه و احتمال تغییر وضعیت از نارنجی به قرمز گفت: سعی کرده‌ایم از شیب تند بیماری جلوگیری کنیم اما وضعیت بیماری در هندیجان در روزهای آینده مشخص نیست و شاید شرایط حتی بدتر شود.

علی بویری در خصوص وضعیت بیماری در شهرستان هندیجان اظهار کرد: قبل از تعطیلات عید نوروز هندیجان در وضعیت زرد قرار داشت اما در پی تعطیلات نوروزی و آغاز موج چهارم بیماری در کشور، میزان بروز بیماری و موارد بستری در این منطقه افزایش یافت و وضعیت هندیجان در حالت نارنجی قرار گرفت.

وی افزود: در پی این شرایط، تدابیر لازم اتخاذ و گروه‌های شغلی ۳ و ۴ تعطیل شدند البته برخی اصناف تخلف می‌کنند و در حال فعالیت هستند که اکیپ‌های نظارت با تخلفات احتمالی برخورد می‌کنند.

بویری تصریح کرد: ورودی‌های شهرستان نیز تحت کنترل است و از ورود خودروهای غیر بومی و خروج خودروهای بومی جلوگیری می‌شود. نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و بانک‌ها نیز تشدید شده و طرح بیماریابی شهید سلیمانی نیز با جدیت در حال انجام است و بیماریابی تقویت شده تا زنجیره انتقال بیماری قطع شود.

وی افزود: وضعیت در روزهای آینده مشخص نیست و شیب بیماری تغییری نکرده است؛ سعی کرده‌ایم از شیب تند بیماری جلوگیری کنیم اما وضعیت بیماری در هندیجان در روزهای آینده مشخص نیست و شاید شرایط حتی بدتر شود.

فرماندار هندیجان با بیان اینکه از برگزاری مراسمات زیادی جلوگیری شده است، تصریح کرد: رعایت مردم در وضعیت بیماری بسیار اهمیت دارد و دورهمی‌های خانوادگی موجب انفجار بیماری می‌شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار