تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۲۲۱۱۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۴۰۰ خودروی ناقض محدودیت‌های کرونایی در دزفول جریمه شدند
 فرماندار ویژه دزفول گفت: ۴۰۰ خودروی متخلف که خارج از ساعت مقرر و خارج از محدودیت کرونایی در دزفول تردد داشتند، جریمه شدند.

  علی فرهمندپور عصر یکشنبه در نشست ستاد کرونا در  سالن جلسات ناحیه مقاومت بسیج دزفول افزود: پنج هزار و ۸۱۱ بازدید مشترک توسط ناجا، سپاه، اماکن، اتاق اصناف و بهداشت از اصناف دزفول انجام و ۶۷۵ اخطاریه صادر و ۷۱ مورد پلمب شد.
وی با اشاره به قطع برق اصناف باهمکاری شرکت توزیع برق گفت: فعالیت اصناف گروه یک تا ساعت ۱۸ مجاز است و بعد از آن باید تعطیل شدند. 
فرماندار ویژه دزفول اظهارداشت: با کمک خیرین ظرف ۴۸ ساعت مرکز زنان و زایمان حضرت زینب (س) دزفول آماده شد تا در صورت لزوم از آن استفاده شود.
وی همچنین از جلوگیری از برگزاری ۴۰ مراسم عروسی و ۸۰ مراسم تشییع در دزفول خبر داد.

مهار پیک کرونا در خوزستان نیازمند همکاری مردم است

جانشین فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان نیز در این نشست گفت: هدف از اجرای طرح شهید سلیمانی کنترل اپیدمی کرونا بود که تاحدودی محقق و باعث کاهش ۴۰ درصدی مرگ و میر، ۵۰ درصدی کاهش بستری‌ها شد.
سرهنگ پاسدار عبدالرضا حاجتی با بیان اینکه این طرح یاعث افزایش ۹۰ درصدی کمک رسانی‌ها در زمینه کرونا شد، افزود: اقدامات خوبی نیز در حوزه راهبردی انجام شده ولی مردم پای کار نیستند و این امر باعث شده بخش هایی از دزفول با طغیان کرونا روبرو شوند.
وی با تاکید بر لزوم تعطیلی دزفول افزود: برای خودروهایی که در سطح شهر تردد می کنند نیز باید جریمه در نظر گرفته شود در غیر این صورت شاهد برگزاری مراسم عروسی و عزا نیز خواهیم بود.
سرهنگ حاجتی گفت: اکنون فشار روی مغازه‌ها و ادارات است ولی مردم پای کار نیستند که باید فکر اساسی در این خصوص کرد.
وی افزود: با تشکیل قرارگاه در حرکت، ۲۴ بلوک شامل مناطق طغیان کرونا در استان اهواز شناسایی شد و ۱۲ تیم هفت نفره با همکاری سپاه، ناجا، بهداشت، هلال احمر، نماینده قاضی و تعزیرات تذکرهای لازم را به متخلفان و افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند داده می‌شود تا بتوان زنجیره کرونا را قطع کرد.
سرهنگ روح اله گراوندی فرمانده انتظامی شهرستان دزفول نیز گفت: حلقه مفقوده برای کنترل کرونا در دزفول بی تفاوتی برخی از شهروندان  است زیرا با وجود زندانی کردن داماد، پدر داماد و عروس و خواننده هنوز هم شاهد برگزاری مراسم عروسی و عزا هستیم.
وی افزود: برگزاری مراسم عروسی و عزا، دورهمی در باغ ویلاها، و میدان تره بار در دزفول مشکل ساز شده اند. 

شهرستان دزفول در حال حاضر در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد و ظرفیت بیمارستان بزرگ این شهرستان قرمز است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار