تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۲۲۱۰۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بستری خانوادگی مبتلایان کرونا در دزفول نگران کننده است
 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: بستری خانوادگی مبتلایان به کرونا در بیمارستان بزرگ دزفول نشان می‌دهد با وجود هشدارهای فراوانی که داده شده هنوز دورهمی‌ها برقرار است.

عبدالکریم فیروز زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آمار و نمودارهای روزانه تعداد مبتلایان در دزفول به صورت عمودی افزایش می‌رود و موارد بستری خانوادگی در بیمارستان بزرگ دزفول زیاد است.

وی ادامه داد: بستری زن، شوهر، پسر، عروس، نوه و سایر افراد فامیل در بیمارستان بزرگ دزفول زیاد است و این نشان می‌دهد که خانواده‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و همچنان  به هشدارها بی‌توجه هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: کشورهایی که از نظر واکسیناسیون از ما جلو هستند و ادعا می کنند درصد زیادی از مردم واکسن زده‌اند باز هم درگیر کرونا هستند لذا اولین و آخرین توصیه رعایت موازین بهداشتی است.

وی افزود: وضعیت شهر دزفول از نظر کرونا خوب نیست و با وجود اینکه با تمام توان درخدمت مردم هستیم با ورود به پیک سنگین کرونا مواجه شدیم و امکانات جوابگو نیست.

فیروز زاده اظهارداشت: پیک‌های قبل حداکثر با گذشت سه ماه تمام می‌شد ولی پیک فعلی از سه ماه پیش آغاز شده و هنوز به اوج  پیک نرسیده است. 

وی افزود: با وجود اینکه ظرفیت اکسیژن بیمارستان بزرگ دزفول یکهزارو ۲۰۰ لیتر افزایش یافته و تصور می‌شد نیازی به اکسیژن نباشد ولی نوع و شدت بیماری آنقدر زیاد است که کمبود اکسیژن  داریم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: دیروز ۵۰ بیمار را از بیمارستان ترخیص کردیم امروز ۵۰ بیمار در اورژانس در انتظار بستری هستند. 
وی افزود: در حال حاضر بیش از  ۲۳۰ بیمار کرونایی در دزفول بستری هستند و  به علت زیاد بودن بیماران یک بخش دیگر برای بیماران درنظر گرفتیم تا روزانه به ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر خدمات درمانی ارائه کنند.

فیروز زاده با بیان اینکه روزانه به  حدود ۵۰۰ نفر بیمار بستری خدمات رسانی می‌شود، گفت: یکی از مشکلات، مراجعه دیرهنگام بیماران به مراکز درمانی است به طوریکه ۷۰ درصد افرادی که فوت شده اند در ۲۴ ساعت آخر بیماری به بیمارستان مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: این مراجعه دیرهنگام  به بیمارستان باعث شده نتوانیم روند درمان را به خوبی انجام دهیم و ریه ها و سایر نقاط بدن درگیر شده و عملا کاری از دست کادر درمان برنمی آید.

شهرستان دزفول در حال حاضر در شرایط قرمز کرونایی قرار دارد و ظرفیت بیمارستان بزرگ این شهرستان تکمیل است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار