تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۲۲۱۰۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در جنوب غرب:
نیروهای مسلح با پشتوانه مردمی اجازه جولان به دشمنان نمی دهند
  فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در جنوب غرب گفت: نیروهای مسلح به پشتوانه مردم امروز جایگاهی در منطقه دارند که به برکت این اقتدار دشمنان اجازه هیچ گونه خودنمایی و جولانی را به خود نمی دهند.

 امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی روز یکشنبه در آیین رژه نیروهای مسلح در اهواز به مناسبت گرامیداشت روز ارتش اظهار داشت: بی شک ۲۹ فروردین ماه نقطه عطفی برای ارتش در طول تاریخ انقلاب اسلامی بوده و ما نیز خدمت خالصانه به این نظام اسلامی را جزو افتخارات خود می دانیم.

وی افزود: ارتش در حین شکل‌گیری انقلاب نقش آفرینی کرد و در روزی که امام پس از ۱۵ سال به کشور بازگشت، هنوز ترس و نگرانی در دل مردم بود و مشخص نبود که چه اتفاقاتی در روزهای آینده رخ می دهد اما بیعت ارتش با امام و ملت، کمر رژیم ستم‌شاهی را شکست.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در جنوب غرب ادامه داد: یکی از تاریخی‌ترین اقدامات ارتش بیعت نیروی هوایی با امام(ره) بود که به پیروزی انقلاب شتاب بخشید و هزینه پیروزی انقلاب را کمتر کرد.

وی تصریح کرد: زمانی که شعار انحلال ارتش توسط معاندان سر داده شد، امام خمینی روز ۲۹ فروردین را روز ارتش نامید تا آب پاکی بر دست دشمنان توطئه گر ریخته شود.

امیر سرتیپ دوم بیدادی بیان کرد:  امام خمینی(ره) معتقد بودند که اگر ارتش پشتوانه مردی داشته باشد یک سرباز می تواند کارایی ۱۰ سرباز را داشته باشد که در طول انقلاب فرمایشات الهی بنیانگذار جمهوری اسلامی را در میدان عمل مشاهده کردیم.

وی گفت: امروز سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی ایران اسلامی، علاوه بر ماموریت های خود، محیطی را نیز برای رشد اقتصادی ایران آماده کرده اند؛ با این اتحاد فضا برای عمل به شعار پشتیبانی از تولید و مانع زدایی نیز فراهم شده و امید است به زودی از این پیچ تاریخی عبور کرده و شاهد رشد و شکوفایی و خنثی شدن تحریم های ظالمانه دشمنان باشیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در جنوب غرب گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و جهان برنامه هر ساله روز ارتش برگزار نشد و تنها یک رژه خودرویی با شعار مدافعان وطن یاوران سلامت با یاد و خاطره امام خمینی(ره) و شهدای ارتش برگزار شد.

وی همچنین به نقش خانواده شهدا در موفقیت های انقلاب اشاره کرد و گفت: خانواده شهدا نیز با صبر و استقامت ماشین انقلاب را حرکت درآورده اند و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ارج نهادن به مقام خانواده شهید را از رسالت های اصلی خود می دانیم.

همچنین فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان در حاشیه این آیین در جمع خبرنگاران گفت: نیروهای مسلح در خوزستان همواره در خط مقدم ایستادگی مقابل دشمنان قسم خورده نظام بودند و همچنان برای دفاع از مرزهای کشور با اقتدار ایستاده ایم.

سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ارتش در طول انقلاب، افزود: امید است به برکت خون شهدا وحدت و یکدلی سپاه و ارتش با استحکام بیشتر در جهت دفاع از نظام اسلامی تداوم داشته و همواره در یک سنگر برای این میام اسلامی تلاش کنیم.

 وی ادامه داد: بی شک به برکت خون شهدا و همچنین اقتدار نیروهای مسلح در منطقه و جهان این حرکت قدرتمند زیر پرچم ولایت همچنان ادامه دارد و دشمنان باید بیشتر از همیشه این قدرت را درک کنند.

رژه اقتدار و حماسی نیروهای مسلح به مناسبت فرا رسیدن ۲۹ فروردین ،روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، همزمان با سایر نقاط کشور با شعار مدافعان وطن، یاوران سلامت در اهواز برگزار شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار