تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۲۲۱۰۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مرحله نخست حذف دفترچه بیمه سلامت در خوزستان از اول اردیبهشت
نخستین مرحله از حذف دفترچه‌های بیمه سلامت در خوزستان اول اردیبهشت ۱۴۰۰ با از میان برداشتن ۴۰۰ هزار دفترچه شروع می‌شود.
  مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: این گام با عنوان حذف نخستین صندوق بیمه سلامت همگانی شامل دهک‌های اول و دوم و کسانی که تاکنون دفترچه بیمه سلامت همگانی را به صورت رایگان دریافت کرده و از خدمات بیمارستان‌های دولتی استفاده می‌کنند خواهد بود.
دکتر علی خسروی با بیان اینکه این طرح به صورت آزمایشی اجرایی می‌شود افزود: خانوار‌های مشمول این طرح از این پس نیازی به مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت برای صدور دفترچه سلامت همگانی ندارند.
او ادامه داد: بقیه دارندگان دفترچه بیمه سلامت همگانی در خوزستان شامل بیش از ۲ میلیون نفر، در این مرحله نیازمند دفترچه درمانی هستند، ولی نسخه‌های آنان در همه مطب‌ها به صورت الکترونیکی صادر خواهد شد.
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان افزود: از اهداف مهم امسال این سازمان، افزایش کیفیت خدمات درمانی و کاهش کاربرد دفترچه‌های بیمه است، زیرا حذف دفترچه موجب شفافیت در خدمات رسانی به بیمه شدگان، کاهش احتمال بروز خطا، کنترل تداخل دارویی و تسریع و تسهیل ارایه می‌شود.
حدود ۲.۴میلیون نفر در خوزستان از خدمات درمانی بیمه سلامت استفاده می‌کنند و حدود ۲.۵میلیون نفر از شهروندان خوزستانی زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.
مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار