تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۲۲۱۰۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ارائه تست کرونا عامل افزایش سفر‌ها از پایانه‌های مسافربری خوزستان
 معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: ارائه تست کرونا در پایانه‌های مسافربری استان سبب افزایش ۴ برابری سفر‌های نوروزی شد.

فواد غزیعلی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: با توجه به انجام تست سریع کرونا در پایانه‌های مسافربری استان، شاهد رشد ۴ برابری سفر‌های نوروزی طی امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال بودیم.

او افزود: از ۲۰ اسفند سال ۹۹ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰، انجام ۴۱ هزار و ۳۵۰ سفر در پایانه‌های مسافربری استان به ثبت رسید که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۴ برابری را نشان می‌دهد.

غزیعلی به تعطیل شدن پایانه‌های مسافربری عمومی و جلوگیری از انجام سفر‌های نوروزی در سال ۹۹ به دلیل شیوع کرونا اشاره کرد و بیان داشت: امسال ارائه تست سریع کرونا در پایانه‌های مسافربری خوزستان برای خروج از استان یکی از علت‌های اصلی رشد قابل ملاحظه انجام سفر و جابجایی مسافر به شمار می‌رود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با بیان اینکه در بازه زمانی مذکور جابجایی ۲۱۵ هزار و ۲۲۶ مسافر از پایانه‌های مسافربری استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۹، افزایش ۳ برابر نشان می‌دهد، ادامه داد: با توجه به الزام ارائه تست سریع کرونا (رپید) برای خروج از استان در پایانه‌های عمومی مسافربری، از ۲۵ اسفند سال ۹۹ تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۰، تعداد ۵۵ هزار و ۴۹۵ تست از مسافران گرفته شد که با توجه به مثبت شدن تست ۷۵۵ نفر، از سفر آن‌ها جلوگیری به عمل آمد.

این مقام مسئول به ارائه برگه تست منفی کرونا از سوی تعداد قابل توجهی از مسافران به منظور صدور بلیت، اظهار داشت: همه شرکت‌های مسافربری و رانندگان ناوگان عمومی ملزم به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا هستند و مسافران در صورت مشاهده هرگونه تخلف با سامانه ۱۴۱ تماس حاصل نمایند.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار