تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۲۲۱۰۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در جلسه تخصصی مدیر عامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران با مشاور صنعتی وزیر نفت و نماینده محترم مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی صورت پذیرفت:
بررسی راهکارهای تسریع در انعقاد قرارداد جهت تامین لوله های جریانی مورد نیاز صنعت نفت کشور توسط گروه ملی

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل گروه ملی صنعتی فولاد ایران: جلسه بررسی موانع و مشکلات و راهکارهای تسریع در انعقاد قرارداد جهت تامین لوله های جریانی مورد نیاز صنعت نفت کشور توسط گروه ملی با حضور:دکتر کرامتی فرد مشاور صنعتی وزیر نفت، مهندس یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، معاون فنی فتح الهی و مدیران مناطق نفت خیز جنوب و کالای نفت، دکتر نادر جعفریوسفی مدیرعامل شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران، دکتر جنتی معاون بازرگانی و مهندس خطیبی معاون فنی بهره برداری شرکت چهارشنبه مورخ 25فروردین ماه 1400 در محل دفتر مشاور وزیر نفت برگزار گردید.

 در ابتدا جلسه دکتر جعفریوسفی، گزارش کاملی از وضعیت شرکت به لحاظ تولیدات، تعهدات و قراردادهای شرکت، سطح کیفی و استانداردهای محصولات شرکت ارائه نموده و گفت: با توجه به سرمایه گذاری صورت پذیرفته از سال ۱۳۶۴ در گروه ملی و امکان تولید لوله های جریانی و درون چاهی در این شرکت، تمرکز مدیریت بر استفاده بهینه از این سرمایه گذاری ها بوده است. کارخانه لوله سازی یکی از کارخانجات گروه ملی بوده که پتاسیل تولید بخشی از محصولات استراتژیک مورد نیاز صنعت نفت کشور را داشته و تلاش ما استفاده بهینه و اقتصادی از این پتانسیل جهت تحقق سیاست تولید ملی و کمک به خروج ارز از کشور بوده است. در این راستا طی یک سال نیم گذشته ضمن خرید و نصب تجهیزات تکمیلی، موفق به تولید لوله جریانی زیر ۶ اینچ مورد تایید صنعت نفت شدیم لیکن عدم توافق بر روی قیمت و قیاس این شرکت با شرکتهای قدرتمند خارجی مانع از انعقاد قرارداد شده که امیدواریم با حمایتهایی که وزیر محترم نفت، معاونین و مدیران ایشان، نمایندگان محترم مجلس و همچنین شرکت نفت و شرکت مناطق نفت خیز از ما داشتند بتوانیم با سرعت محصولات این شرکت را جایگزین شرکتهای خارجی کنیم. بی شک بخش عمده ای از اقتصاد ملی را امثال گروه می توانند پیش ببرند.


 در ادامه  مجتبی یوسفی نماینده محترم مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ضمن برشمردن مزایای گروه ملی صنعتی فولاد ایران، بر خرید لوله های جریانی تولیدی این شرکت تاکید و یکی از راه های مقابله با تحریم و کاهش واردات ، و ثبات و توسعه اشتغال  را حمایت از شرکت های داخلی عنوان نمودند.

  دکتر کرامتی فرد مشاور صنعتی وزیر نفت در پاسخ به کلام دکتر یوسفی مبنی بر عدم استفاده بهینه از این چنین سرمایه ای در کشور تاکنون چیست؟ گفت: اول عدم هماهنگی میان تولید کننده و مصرف کننده و دوم عدم انطباق مشخصات می باشد.
بنابراین با توجه به اقدامات به عمل آمده و تاییدی های فنی صورت پذیرفته اعلام می دارم ما آماده ایم تا دست به دست یکدیگر خواسته های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برآورده نماییم.
با توجه به اینکه این توافق در ادامه تصمیمات اتخاذ شده در جلسه ای که با حضور مدیریت شرکت گروه ملی با مدیرعامل محترم شرکت ملی نفت جناب آقای دکتر کرباسیان و معاونین ایشان و مدیر عامل مناطق نفت خیز جنوب و دستور صریح ایشان در  اواخر سال گذشته بوده، مقرر شد با توجه به تولید لوله های جریانی زیر ۶ اینچ مورد نیاز صنعت نفت در شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران، استفاده از این محصولات به شرکتها و پیمانکاران  فعال در پروژه های صنعت نفت کشور ابلاغ گردد، همچنین جلوگیری از واردات و خروج ارز و خود کفایی از ضروریات فعالیت های هر دو طرف خواهد بود
 ان اشالله تمام این اتفاقات به بی نیاز کردن کشور از لوله های جریانی زیر ۶اینچ بیانجامد.

 ضمنا در پایان این جلسه مقرر گردید در خصوص تولید* لوله های درون چاهی *زیر ۶ اینچ نیز مقدمات تولید در گروه ملی صنعتی فولاد ایران فراهم گردد.

 لازم به ذکر است این اقدام با پیگیری ها و جدیدیت تیم مدیریتی در راستای استفاده بهینه و بهره مندی از ظرفیتها و سرمایه گذاری صورت پذیرفته در گروه ملی به منظور بی نیاز کردن صنعت نفت کشور صورت گرفته است.


 بر اساس مذاکرات و توافقات صورت پذیرفته طی فروردین ماه، به یاری خداوند متعال اولین قرارداد فروش لوله جریانی با یکی از شرکتهای پیمانکار صنعت نفت به زودی عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

:
:
:
آخرین اخبار