تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۲۲۱۰۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مرحله نخست حذف دفترچه بیمه سلامت در خوزستان از اول اردیبهشت
  مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: نخستین مرحله از حذف دفترچه‌های بیمه سلامت در خوزستان اول اردیبهشت ۱۴۰۰ با از میان برداشتن ۴۰۰ هزار دفترچه شروع می‌شود.

دکتر علی خسروی افزود:این گام با عنوان "حذف نخستین صندوق بیمه سلامت همگانی" شامل دهک‌های اول و دوم و کسانی که تاکنون دفترچه بیمه سلامت همگانی را به صورت رایگان دریافت کرده و از خدمات بیمارستان‌های دولتی استفاده می‌کنند خواهد بود.
وی با بیان اینکه این طرح به صورت آزمایشی اجرایی می‌شود افزود: خانوارهای مشمول این طرح از این پس نیازی به مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت برای صدور دفترچه سلامت همگانی ندارند.
مدیرکل بیمه سلامت خوزستان ادامه داد: بقیه دارندگان دفترچه بیمه سلامت همگانی در خوزستان شامل بیش از ۲ میلیون نفر، در این مرحله نیازمند دفترچه درمانی هستند ولی نسخه‌های آنان در همه مطب‌ها به صورت الکترونیکی صادر خواهد شد.
خسروی افزود: از اهداف مهم امسال این سازمان،افزایش کیفیت خدمات درمانی و کاهش کاربرد دفترچه‌های بیمه است زیرا حذف دفترچه موجب شفافیت در خدمات رسانی به بیمه شدگان، کاهش احتمال بروز خطا، کنترل تداخل دارویی و تسریع و تسهیل ارایه می‌شود.

حدود ۲.۴میلیون نفر در خوزستان از خدمات درمانی بیمه سلامت استفاده می‌کنند و حدود ۲.۵میلیون نفر از شهروندان خوزستانی زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.
سازمان تامین اجتماعی از اول اسفندماه ۱۳۹۹ صدور دفترچه درمانی را متوقف کرد و با این اقدام خدمت رسانی به جامعه هدف از طریق اعلام کد ملی امکان پذیر شد.
این طرح هرچند سبب بروز برخی مشکلات در مطب‌ها ، موسسه‌های درمانی و داروخانه‌های بخش خصوصی شد ولی رفته رفته برخی از مشکلات آن برطرف شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار