تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۲۲۰۹۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشتی‌ها آسوده خاطر در بندر امام پهلو گرفتند
 مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از پهلوگیری بدون سانحه بیش از یک هزار فروند کشتی در اسکله بندر امام خمینی (ره) در سال ۹۹ خبر داد.

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)   با اشاره به اینکه از مجموع یک هزار و ۳۲۰ فروند کشتی ورودی، ۱۴۱ فروند حامل فرآورده‌های نفتی و مایعات خوراکی به مجتمع بندر امام بودند، گفت: ۲۵۲ فروند انواع کشتی حامل میعانات گازی، موادشیمیایی و پتروشیمی به تأسیسات همجوار و تعداد ۱۸۱ فروند تانکر به اسکله‌های بندرصادراتی ماهشهر نیز تردد داشتند.

او افزود: راهنمایی، کنترل، پهلودهی و جداسازی این تعداد کشتی با تلاش راهنمایان مجرب و نیرو‌های عملیات دریایی در بخش کنترل ترافیک دریایی (VTS) و خدمات یدکشی صورت گرفته که در مجموع برای بیش از یک هزار و ۳۰۰ فروند کشتی با صرف بیش از ۱۵ هزار ساعت عملیات دریایی انجام شده است.

دریس اظهار داشت: این حجم از عملیات بدون هرگونه اختلال عملیاتی از قبیل سانحه و یا رخداد دریایی صورت گرفته که با توجه به نوع کشتی‌ها، ماهیت محموله‌های خطرناک و همچنین تنوع ملیت کشتی‌های متردد نکته‌ای بسیار حائز اهمیت است، ضمن اینکه بیش از ۲۰ درصد کشتی‌های ورودی به این مجتمع بزرگ بندری نیز از نوع کشتی‌های تانکر، گازی و شیمیایی بوده‌اند.

او در تشریح علل این موفقیت‌ها بیان کرد: وجود برنامه‌ریزی عملیاتی، بهره‌گیری از توان تجهیزاتی و نیروی انسانی مجرب، پایش و کنترل ترافیک دریایی نقش به سزایی در تردد بدون حادثه و ایمنی کشتی‌های تانکر و جابجایی حجم بسیار بالای کالا‌های نفتی و خطرناک از آبراه استراتژیک خورموسی دارد.

مجتمع بزرگ بندری امام خمینی (ره) با وسعتی بالغ بر ۱۱ هزار هکتار و برخورداری از ۴۰پست اسکله با آبخور متوسط ۱۳ متر سالیانه پذیرای بیش از یک هزار فروند انواع کشتی در ابعاد مختلف و حامل کالای متعدد از جمله کالا‌های اساسی و محموله‌های خطرناک است.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار