تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۲۲۰۹۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۷۰ بیمار کرونایی در بیمارستان ایذه بستری هستند
 سرپرست فرمانداری ایذه گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری در شهرستان ایذه با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت به صورت متغیر بین ۶۰ تا ۷۰ نفر است.

 حسن نبوتی جمعه شب در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به وضعیت قرمز شهرستان ایذه و افزایش اکیپ های رهگیری این بیماری افزود: در سطح شهر و روستاهای مختلف ایذه با تشکیل تیم های مشترکی از کادر بهداشت، هلال احمر و سپاه کار بیماریابی در حال انجام است و مراکز غربالگری در شهرستان فعال هستند.

وی افزود: برای ارائه خدمات بهتر، اخیرا یک بخش دیگر از بیمارستان ایذه برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شد همچنین در حال راه اندازی کلینیک ویژه کرونایی برای بیماران سرپایی هستیم تا این بیماران پس از دریافت دارو در خانه قرنطینه شوند.

سرپرست فرمانداری ایذه گفت:خوشبختانه در یک هفته گذشته روند بیماری در این شهرستان شیب نزولی داشته و در ۲ روز گذشته فوتی ناشی از کرونا در ایذه نداشتیم.

وی افزود: تاکنون مشکل خاصی برای پذیرش بیمارانی که به تشخیص پزشک نیاز به بستری دارند نداشته ایم اما از آنجا که امکانات درمانی در کل کشور و حتی دنیا محدود است، بهترین راه مقابله با بیماری در کنار درمان، پیشگیری است لذا انتظار داریم که مردم در رعایت پروتکل ها و اجرای مصوبات ستاد کرونا نهایت همکاری را داشته باشند.

نبوتی ضمن تشکر از بازاریان شهرستان که در هفته های اخیر به طور کامل دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کردند گفت: همین موضوع باعث شد سرعت تصاعدی ابتلا به بیماری در شهرستان ایذه قدری کنترل شود و تعداد بستری ها کاهش یابد.

وی در خصوص وضعیت سردخانه شهرستان ایذه برای قرار گرفتن فوتی های کرونایی افزود: تاکنون به لحاظ سردخانه مشکلی نداشته ایم اگرچه سردخانه بیمارستان محدود و موقتی است ولی در شهرستان اصلا چنین مشکلی وجود ندارد.

سرپرست فرمانداری ایذه گفت: بهترین راه مقابل با ویروس کرونا رعایت دستورالعمل های بهداشتی، پرهیز از دورهمی های خانوادگی و شرکت در مراسم و تجمع، استفاده مستمر و صحیح از ماسک، پرهیز از مراجعه غیرضروری به ادارات و بانک ها و رعایت مصوبات ستاد کرونا است.

پر شدن ظرفیت سردخانه ایذه صحت ندارد

مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص ویدئو منتشر شده در شبکه های اجتماعی در رابطه با پر شدن ظرفیت سردخانه ایذه گفت: این موضوع صحت ندارد.

دکتر عرفان مردانی جمعه شب در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال برگزاری تجمع های مختلف، شهرستان ایذه در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت اگرچه روز جمعه فوتی ناشی از بیماری کرونا در این شهرستان گزارش نشد.

وی با بیان اینکه شهرستان ایذه اکنون در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد افزود: در ایذه بیش از ۴۰ تجمع اتفاق افتاد که هر کدام یک بمب ساعتی کرونا بود.

مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: زمانی که هشدارها نادیده گرفته می‌شود چنین فجایعی قابل پیش‌بینی است و در نتیجه وضعیت شهرستان به رنگ قرمز تبدیل می شود.

 در حال حاضر ۲ شهرستان خوزستان در وضعیت سیاه، ۱۴ شهرستان قرمز و هشت شهرستان نارنجی هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار