تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۲۲۰۹۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یک بند آبخیزداری در بخش عقیلی گتوند بهره‌برداری شد
  یک بند آبخیزداری در حوضه آبخیز روستای بردلا در بخش عقیلی شهرستان گتوند شامگاه جمعه با حضور قاسم سلیمانی دشتکی استاندار خوزستان و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

  ارتفاع، طول تاج و عرض این بند آبخیزداری به ترتیب ۱۳ متر،  ۷۴ متر و چهار متر است و برای اجرای آن بالغ بر ۳۳ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

عملیات اجرایی این بند آبخیزداری با هدف کنترل سیلاب، جلوگیری از فرسایش خاک، تقویت سفره‌های زیرزمینی و ذخیره آب در بین روستای بردلا و پشت درب در بخش عقیلی شهرستان گتوند از مرداد پارسال آغاز شده بود.

 این بند در بارندگی‌های آینده ظرفیت تسکین ۷۷۵ هزار مکعب روان آب ناشی از سیلاب را در مخزن خود دارد.

هر ساله بخش زیادی از زمین‌های کشاورزی، جاده اصلی روستاها و برخی از تاسیسات و منازل بخش عقیلی گتوند بر اثر سیلاب رودخانه‌های فصلی زیر آب می‌روند و مشکلات زیادی برای مردم این منطقه ایجاد می‌شود که با احداث این بند از بخش عمده این سیلاب جلوگیری می‌شود.

 استاندار خوزستان پیش از بهره‌برداری از این طرح به همراه مسوولان استانی و شهرستانی با حضور در آرامگاه دکتر قیصر امین پور شاعر معاصر ایران در مرکز شهرستان گتوند با قرائت فاتحه نسبت به مقام شامخ این شاعر گرانقدر ادای احترام کرد.

شهرستان گتوند در شمال خوزستان واقع است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار