تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۲۲۰۸۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیشتر مناطق شهرستان ماهشهر با کمبود آب شرب روبه‌رو است
نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیشتر مناطق شهرستان ماهشهر با مشکل کمبود و قطعی آب شرب روبه رو هستند گفت: تخصیص آب در ماهشهر ابتدا برای کارخانه‌ها و صنایع انجام می‌شود.

حبیب آقاجری روز پنجشنبه در نشست بررسی مشکلات شهرستان های ماهشهر، هندیجان و امیدیه در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: اگر طبق گفته سازمان آب و برق خوزستان، آب شرب به میزان کافی در این شهرستان توزیع می‌شود چرا بیشتر مناطق این شهرستان با مشکل کمبود آب شرب روبه رو هستند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات فاضلاب ماهشهر و شهر بندر امام خمینی (ره) افزود: شهرک طالقانی در شهرستان ماهشهر با ۳۰ هزار نفر جمعیت هنوز از سیستم فاضلاب محروم است و فاضلاب این منطقه از طریق یک کانال روباز وارد شهر ماهشهر می‌شود که سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد.

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صیادان در شهرستان های ماهشهر و هندیجان با مشکلات عدیده‌ای روبه رو هستند بیان کرد: متاسفانه در ماهشهر و هندیجان و شهر بندرامام خمینی(ره) اسکله‌ای برای فعالیت صیادان وجود ندارد این درحالی است که صیادی یکی از مشاغل مهم و اصلی این مناطق است.

وی با اشاره به دیگر مشکلات صیادان در این مناطق افزود: در گذشته صیادان این منطقه مجبور بودند از قایق‌ها و یا لنج‌هایی با قدرت موتوری ۴۸ اسب بخار استفاده کنند که اکنون به دلایلی از جمله کمبود آبزی در صیدگاه‌های کنار ساحل، باید در اعماق دریا صید کنند و برای این کار نیاز به موتور با قدرت ۷۵ اسب بخار دارند.

وی گفت: از استانداری خوزستان خواستار صدور مجوز استفاده از موتور با قدرت ۷۵ اسب بخار برای صیادان این منطقه هستیم.

آقاجری بیان کرد: بیش از ۲۵۰ قایق بدون مجوز در ماهشهر و هندیجان کار صیادی را انجام می‌دهند که اجحاف در حق صیادان دارای مجوز است، از اینرو از اداره کل شیلات خوزستان خواستار ساماندهی این وضعیت هستیم.

آقاجری در ادامه با اشاره به غیر فعال شدن مسیر راه‌آهن ماهشهر به تهران و مشهد افزود: متاسفانه قطار ماهشهر - تهران - مشهد ، دیگر در این شهرستان فعال نیست این در حالی است که مردم شهرستان‌های ماهشهر، امیدیه و هندیجان از طریق ایستگاه راه‌آهن ماهشهر ، از این قطار استفاده می‌کردند که خواستار راه اندازی مجدد این خط هستیم.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان نیز در این نشست بیان کرد: تکمیل ساخت تصفیه خانه آب ماهشهر نیاز به تامین اعتبار دارد که با پیگیری این موضوع انتظار می‌رود تا اردیبهشت امسال راه‌اندازی شود.

 فاضل عبیات افزود: موارد اختلافی در تامین و توزیع آب شرب در ماهشهر وجود دارد که پیش از ورود به فصل تنش آبی در خوزستان، باید با تشکیل کارگروهی این مشکل در این شهرستان برطرف شود.

وی گفت: همچنین تلاش داریم تا از پساب تصفیه خانه ماهشهر برای تامین آب پتروشیمی‌ها استفاده کنیم تا این شرکت‌ها از آب شرب برای صنعت استفاده نکنند.

عبیات بیان کرد: بارش‌های باران در سال آبی جاری در خوزستان کم بوده و قرار است هفته آینده در مورد کمبود و تنش آبی استان نشستی به مسوولان دستگاه‌های مربوطه ایجاد شود تا درباره نحوه مصرف و تامین آب شرب استان و موضوع کشت تابستانه بررسی و تصمیم گیری شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار