تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۲۲۰۸۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خیران سلامت دزفول در ۱۰ سال ۲۱ واحد درمانی احداث کردند
  رییس هیات مدیره مجمع خیران سلامت دزفول گفت: خیران سلامت دزفول در طول ۱۰ سال گذشته، افزون بر ۲۱ واحد درمانی شامل اورژانس جاده‌ای، مرکز دیالیز، مرکز جامع سلامت و پایگاه سلامت با صرف ۳۰۰ میلیارد ریال احداث کردند.

علیرضا مجدی نسب افزود: فعالیت مجمع خیران سلامت دزفول از سال ۹۰ آغاز شد که در این مدت بودجه ۲۱ واحد درمانی شامل چند مرکز جامع سلامت، هشت پایگاه سلامت شهری و روستایی، سه خانه بهداشت، پنج اورژانس جاده‌ای ۱۱۵، و یک مرکز دیالیز توسط خیران تامین و توسط این مجمع ساخته شده ‌است. 
وی مساحت واحدهای درمانی ساخته شده توسط خیران سلامت دزفول را  هشت هزار متر مربع اعلام کرد و گفت: برای ساخت این واحدها افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این واحدها از صفر تا ۱۰۰ با هزینه خیران ساخته و تحویل دانشگاه علوم پزشکی دزفول شده اضافه کرد: خیران سلامت دزفول در تهیه تجهیزات مورد نیاز و درخواست دانشگاه علوم پزشکی نیز ورود کرده  و تاکنون چندین میلیارد ریال در این خصوص  اهدا کرده‌اند.
مجدی نسب افزود: کمک به سازمان‌های مردم نهاد سلامت از جمله بیماران دیابتی، ام اس و سایر انجمن‌ها از دیگر فعالیت‌های خیران سلامت دزفول بوده و اکنون نیز در حال رایزنی برای فعال شدن حوزه های جدید هستیم که بزودی  اعلام خواهند شد.
رییس هیات مدیره مجمع خیران سلامت دزفول ادامه داد: مجمع خیران سلامت دزفول از پارسال پابه پای دانشگاه علوم پزشکی دزفول در مقابله با ویروس کرونا، فعال بوده و در ۹ ماه نخست پارسال، ۱۳ میلیارد ریال برای مبارزه با کرونا هزینه کرد که این اقدامات شامل تامین ماسک، گان و سایر نیازمندی‌ها بود.
مجدی نسب افزود: از سه ماه پیش نیز با آغاز موج جدید کرونا، خیران نیازمندی های بیمارستان بزرگ دزفول را تامین کرده و در یک هفته گذشته نیز یک پویش همدلی زیرنظر مجمع خیران و سازمان نظام پزشکی دزفول بین جامعه پزشکان آغاز شده و کمک‌های مالی نقدی خوبی در اختیار قرار گرفت.
وی ادامه داد: در روزهای اخیر، ۶ کولر ۶۰هزار، ۳۰ یخچال، مقداری کپسول اکسیژن و سایر تجهیزات توسط خیران سلامت دزفول تامین و در اختیار بیمارستان بزرگ دزفول قرار گرفت.

وی از خیران سلامت خواست برای ورود به این کار خیر و هرگونه کمکی با این مجمع هماهنگ باشند تا تجهیزات موردنیاز درخواست شده توسط بیمارستان دزفول تهیه و در اختیار بیماران قرار گیرد.

شهرستان دزفول هم اکنون در شرایط قرمز کرونایی قرار دارد.روزانه تست کرونای ۲۵۰ تا ۳۵۰ نفر در این شهرستان مثبت ثبت می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار