تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۲۲۰۸۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عاملان تخلیه نخاله های ساختمانی آماده پرداخت جریمه باشند
 طاهری نیا گفت: برخورد قانونی با کسانیکه اقدام به تخلیه نخاله‌های ساختمانی در سطح شهرستان هندیجان کنند، در دستورکار شهرداری است.

محمود طاهری نیا شهردار هندیجان   گفت: بار‌ها مشاهده شده که فرد و یا افرادی اقدام به تخلیه و رهاسازی نخاله‌های ساختمانی در محل‌های غیر مجاز می‌کنند.

او با بیان اینکه این امر تخلف است و علاوه بر پیامد‌های مخاطره آمیز در بُعد بهداشت محیط زیست، زیبایی بصری شهر را نیز مخدوش می‌کند، افزود: در همین رابطه شهرداری هندیجان برخورد با این نوع تخلف‌ها را به طور مستمر و موثر در برنامه کاری روزانه خود قرار داده است.

طاهری نیا همکاری شهروندان در تحقق برخورد جدی با تخلیه نخاله‌های ساختمانی در معابر شهر و رفع این معضل موثر دانست و اظهار داشت: براساس ماده ۱۶ قانون پسماند، اشخاص و عاملان تخلیه پسماند در محیط متخلف به مراجع قضایی معرفی شده و در مرحله اول از ۵۰۰ هزار تا ۱۰۰ میلیون ریال جریمه می‌شوند و در صورت تکرار مجدد به ۲ برابر مجازات قبل محکوم می‌شوند.

شهردار هندیجان بیان کرد: همچنین براساس ماده ۲۰ قانون پسماند، خودرو‌های تخلیه کننده پسماند در اماکن غیر مجاز علاوه بر مجازات‌های مذکور به یک تا ۱۰ هفته توقیف محکوم خواهند شد، ضمن اینکه در صورتیکه محل تخلیه نخاله‌ها معابر عمومی شهری و بین شهری باشد به حداکثر میزان توقیف محکوم می‌شوند.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار