تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۲۲۰۸۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۲۰ شعبه رای‌گیری در حوزه انتخابیه خرمشهر پیش‌بینی شده است
  معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت:۱۲۰ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه خرمشهر و مینوشهر پیش‌بینی شده و به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، با وزارت کشور برای افزایش تعداد شعب اخذ رای هماهنگی‌ لازم انجام شده است.

محمد حیدری بیان کرد: عوامل اجرایی برگزاری انتخابات آینده رییس جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در خرمشهر هنوز تعیین نشده و به محض انتخاب،آموزش‌ لازم به آنها ارایه  می‌شود.

وی افزود: در انتخابات گذشته خرمشهر پایلوت برگزاری انتخابات الکترونیکی بود اما در این دوره انتخابات فقط در کلان شهرها و شهرهای مراکز استان‌ها به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

رییس ستاد انتخابات خرمشهر ادامه داد: ۳۷۵ نفر داوطلب ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا درخرمشهر در سامانه انتخابات نامنویسی کردند که از مجموع داوطلبان در این دوره ۳۳۵ نفر مرد و ۴۰ نفر زن هستند.
حیدری افزود: در مجموع ۲۹۹ نفر به صورت حضوری در فرمانداری، ۳۸ نفراز طریق دفاتر پیشخوان ، ۲۲ نفر از طریق دسکتاپ و ۱۳ نفر موبایل اپ ثبت نام کردند.
وی با بیان اینکه تعداد داوطلبان ثبت نام شده در دوره ششم حوزه انتخابیه خرمشهر نسبت به دوره چهارم و پنجم حدود ۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد، ادامه داد: در این دوره ۱۲۱ نفر مدرک دیپلم، ۲۱ نفر فوق دپیلم، ۵۰ نفر لیسانس، ۲ نفرفوق لیسانس، ۱۴۰ نفر ابتدایی ، ۲۹ نفر راهنمایی ، ۱۱ نفر متوسطه و یک نفر مدرک حوزوی دارند.
وی افزود : بیشترین آمار ثبت‌نامی هم مربوط به گروه سنی ۳۰ تا ۳۵ سال با ۱۰۹ نفر است و از لحاظ شغلی بیشترین تعداد داوطلبان ثبت نام شده با ۱۸۲ نفر شغلشان را " آزاد" اعلام کرده‌اند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر بیان کرد: با پایان ثبت نام، بررسی صلاحیت داوطلبان در مهلت مقرر از سوی هیات اجرایی انتخابات رسیدگی شده و نتیجه به افراد اعلام می‌گردد.

بر اساس این گزارش، ثبت نام داوطلبان شورای روستایی همزمان با سراسر کشور از ۱۶ تا ۲۲ فروردین انجام شد. همچنین داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای شهر از ۲ تا ۲۶ اسفند نامنویسی کردند.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خرداد در سراسر کشور برگزار می‌شود.

۵۵۳ نفر داوطلب در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در حوزه انتخابیه خرمشهر و مینوشهر در سامانه انتخابات کشور نام نویسی کردند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار