تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۲۲۰۸۱۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جزئیات برنامه تکریم از معلمان در خوزستان
  معاون پژوهشی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان جزئیات تکریم از معلمان در هفته بزرگداشت مقام معلم را تشریح کرد.

حرج چلداوی امروز (۲۵ فروردین) در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان در سال ۱۴۰۰، در خصوص برنامه تکریم از مقام معلم، اظهار کرد: مهم ترین برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام معلم شامل دیدار با خانواده های شهدا به ویژه شهدای فرهنگی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، انعکاس برنامه های مقام معلم از طریق رسانه ها، عیادت از فرهنگیان بیمار و بازنشسته و خانواده معلمان درگذشته بر اثر کرونا و کمک مالی به آنها است. همچنین برگزاری مراسم تقدیر از معلمان توانمند، تلاشگر و جلوه های ویژه استان به صورت ویدئو کنفرانس خواهد بود.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: امسال از طریق سامانه وزارت آموزش و پرورش، معلمان در طرحی شرکت کردند و از ۶۴ هزار پرسنل آموزش و پرورش، ۴۰ هزار معلم در این طرح شرکت کردند که در نهایت ۱۲۲ نفر به عنوان معلمان با جلوه های ویژه معرفی شدند.

معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه یکی از مهم ترین برنامه‌های هفته معلم، تقدیر از ۹۵ معلم برتر و تلاشگر استانی است، یادآور شد: از ۴۵۱ معلم توانمند منطقه ای نیز تقدیر خواهد شد، همچنین ۳۴۴ معلمی که فداکاری های ویژه و کارهای خاصی انجام داده اند هم معرفی خواهند شد.

چلداوی در پایان گفت: انتظار داریم متولی برگزاری مراسم بزرگداشت مقام معلم دیگران باشند و نه آموزش و پرورش. همچنین توقع داریم که استانداری بخشنامه ای برای فرمانداران، بخشداران و دهیاران صادر کند تا برنامه ای به صورت نمادین برای فرهنگیان برگزار کنند.

محمدرضا سروری، کارشناس آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان نیز اظهار کرد: بر اساس بخشنامه وزارتی، معاونت ابتدایی استان موظف است که برنامه عملی توسعه کمی و کیفی را در دوره پیش دبستانی در مناطق محروم، تنظیم و در شورا ارائه کند و برنامه پس از تصویب لازم الاجرا است. اعتبارات وزارت در دو محور توسعه کمی و کیفی آموزش و پرورش و با در نظر گرفتن مباحث جدید رایگان، تولید محتوا بین مناطق توزیع و هزینه شده است. از شورا انتظار داریم که میزان سرانه دانش آموزان پیش دبستانی در مناطق محروم را تعیین کند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بخشنامه سال ۹۵، به ازای هر نوآموز ۴۰۰ هزار تومان سرانه تخصیصی بوده که توزیع شد. از شورا انتظار داریم که برای مناطق دارای ضریب محرومیت ۶ و ۷، از ۷۵ درصد حمایت دولت یعنی ۷۵ درصد از ۴۰۰ هزار تومان، ۳۰۰ هزار تومان را برای دانش آموزانی در نظر گیرد که در مناطق حاشیه ای، محروم، مرزی و روستایی هستند. با توجه به نرخ تورم و... انتظار داریم که این اعتبار افزایش پیدا کند.  
    
کارشناس آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در دو سال اخیر بیش از ۱۶ میلیارد تومان برای توسعه کمی و کیفی پیش دبستانی در استان اختصاص داده شده است، تصریح کرد: مشکل اصلی ما در خصوص نیروهایی است که در مراکز پیش دبستانی به کار گرفته شده اند. در بند یک از آموزشیاران رسمی برای تدریس پیش دبستانی استفاده شده است. پیشنهاد ما این است که تشویق های مادی و معنوی برای معلمان در نظر گرفته شود. این آموزگاران حدود  ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر هستند که علاوه بر تدریس چند پایه ابتدایی، نوآموزان را نیز تدریس می کنند.

سروری در پایان با بیان اینکه بخشنامه های وزارتی برای تامین نیروی پیش دبستانی پنج راهکار دارد، گفت: مربی رسمی، نیروی مازاد، نیروی رسمی در تایم مخالف، بازنشسته و آخرین راه جذب مربی از طریق موسسان مدارس غیر دولتی است. با توجه به کمبود نیرو و عدم تمایل همکاران، بند یک تا چهار عملا امکان پوشش کامل ندارد، پس از بند پنج استفاده می‌کنیم. تعداد این مربیان در استان ۳ هزار و ۳۰۰ مربی است. امیدواریم بتوانیم از اختیارات و مجوزهای خود استفاده کنیم و مشکل این ۳ هزار مربی که دو سال است حق الزحمه دریافت نکرده اند را حل کنیم.  

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار