تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۲۲۰۸۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم در خوزستان حضوری برگزار می شود
  مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: طبق تصمیمات گرفته شده تا امروز، امتحانات نهایی پایه دوازدهم و نهم به صورت حضوری برگزار می شود اما هر دستورالعملی که در فاصله مانده تا موعدامتحانات، از سوی ستاد ملی کرونا عملیاتی صادر شود ، اجرا خواهد شد.

 کوروش مودت چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: برگزاری امتحانات نهایی و کنکور با رعایت شیوه نامه های ستاد ملی کرونا انجام خواهد شد و تصمیم نهایی درخصوص نحوه برگزاری امتحانات را ستاد ملی کرونا خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به نزدیک بودن هفته تجلیل از مقام معلم بیان کرد: تجلیل از معلم های برتر را در هفته معلم خواهیم داشت و در این بین بر اساس ارزیابی های صورت گرفته ۱۲۲ معلم نمونه استانی و ۱۶ معلم خوزستان نیز در سطح کشور به به عنوان نمونه معرفی شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: با دستور استاندار خوزستان معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان در بحث کودکان بازمانده از تحصیل با آموزش و پرورش در بخش تامین اعتبارکمک خواهد کرد.

تبدیل وضعیت هفت هزار نیروی حق التدریس خوزستان در چند سال اخیر

مودت ادامه داد: در چند سال اخیر از مجموع ۱۰ هزار نیروی حق التدریس در خوزستان، هفت هزار نفر تبدیل وضعیت شده اند و مقرر شده در اردیبهشت ماه امسال نیز تعدادی دیگر تبدیل وضعیت شوند.

وی افزود: برای سال تحصیلی جدید نیز جذب ۲۹۰ نفر سرباز معلم را خواهیم داشت تا به سیستم آموزشی استان کمک کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به طرح خرید خدمات در استان که قرار بود سال گذشته عملیاتی شود افزود:  این طرح در سال ۹۸ مصوب شد تا ۲ هزار نیروی خرید خدمات در استان برای سال ۹۹جذب شوند اما هیچ پیمانکاری با شرایط این طرح موافقت نداشت و در مناقصاتی که برگزار کردیم شرکت نکرد.

مودت بیان کرد: از استاندار خوزستان تقاضا داریم برای تسهیل در اجرای این طرح با توجه به اینکه رییس جمهوری اجازه اجرای این طرح را در استان صادر کرده است نهایت همکاری را داشته باشد تا امکان اجرای این طرح را در استان داشته باشیم.

افزایش آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل در خوزستان با شیوع کرونا

نماینده معاونت ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان  در ادامه این نشست بیان کرد: به دلیل شیوع کرونا آمار دانش آموزان و کودکان بازمانده از تحصیل در خوزستان افزایش یافته است.

رضا سروری افزود: برای نخستین بار در کشور پیشنهاد می شود که سامانه ای در استان راه اندازی شود تا به صورت الکترونیکی عملیات شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل در استان انجام شود تا این پروسه با سرعت و دقت بیشتری صورت گیرد.

وی گفت: برای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل نیاز است که کارگروهی خاص این موضوع در استان ایجاد شود و دستگاه های مختلف در این راه به آموزش و پرورش کمک کنند.

سروری ادامه داد: بودجه ای که وزارتخانه برای این موضوع در نظر گرفته است صرفا برای شناسایی این دانش آموزان کفایت می کند و برای آموزش و ماندگاری آن ها باید به آموزش و پرورش استان کمک شود.

پیش ازشیوع ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده بود که ۱۱ هزار بازمانده از تحصیل در خوزستان وجود دارد که در چند سال اخیر تلاش شد و بیش از چهار هزار دانش آموز شناسایی و جذب کلاس های درس شدند.

در چند سال اخیر همایشی با موضوع شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل در استان برگزار می شد که به دانش آموزان نیازمند در این طرح کمک های مالی می شد.

جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و ۱۳۰ هزار نفر از است که در پنج هزار مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار