تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۲۲۰۷۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خرید و فروش بیت کوین چگونه است؟
 بالا رفتن قیمت روز به روز بیت کوین باعث شده است تا افراد زیادی بر روی آن سرمایه گذاری کنند؛ اگر شما هم قصد سرمایه‌گذاری بر روی این رمز ارز پرسود را دارید، باید با نحوه خرید و فروش بیت کوین آشنا باشید.

خرید و فروش بیت کوین

اکثر صاحب نظران و اشخاص حرفه‌ای در دنیای تجارت بر این باورند که از بین تمامی ارزهای دیجیتال، فقط و فقط بیت کوین است که آینده درخشانی دارد و سرمایه گذاری بر روی آن سودآور خواهد بود.

لازم به ذکر است که بیت کوین به دلایل مختلف، به یکی از محبوب‌ترین پول‌ها تبدیل شده است؛ به گونه‌ای که می‌توان با آن معاملات سنگین را انجام داد و حتی بر روی خانه یا ماشین سرمایه گذاری کرد.

چگونگی خرید بیت کوین

اول از همه، باید بدانید که خرید بیت کوین به صورت فیزیکی و حضوری به هیچ عنوان لزومی ندارد؛ زیرا بیت کوین پول فیزیکی نیست و وجود ندارد. برای خرید و فروش بیت کوین فقط باید یک کیف پول ارز دیجیتال برای خود بسازید که کار چندان سختی نیست.

Wallet چیست؟

کیف پول که به آن Wallet گفته می‌شود، محل نگهداری و ذخیره کردن بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال خریداری شده توسط شما است؛ اگر کیف پول را نداشته باشید، نمی‌توانید بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را خریداری کنید زیرا همان ابتدای فرایند خرید، از شما آدرس کیف پولتان را دریافت می‌کننند.

تمام معاملات شما با استفاده از کیف پول انجام خواهد شد؛ به همین دلیل، به یاد داشتن اطلاعات مهم و ضروری مربوط به کیف پول، از مهم‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید.

توجه داشته باشید که محدودیتی در ساختن والت یا همان کیف پول‌ها نخواهید داشت؛ هر چند عدد کیف پول که قصد داشته باشید، می‌توانید بسازید. بعد از اینکه کیف پول را ساختید، باید به صرافی‌های آنلاین و معتبر ایرانی یا خارجی مراجعه کنید.

بعد از اینکه کیف پول را ساختید، باید حساب کاربریتان را شارژ کنید تا به کیف پول شما واریز شود؛ بعد از اینکه پول به کیف پول شما آمد، به راحتی می‌توانید برای خرید بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال مد نظرتان اقدام کنید.

چطور می توان کیف پول را شارژ کرد؟

شارژ کردن کیف پول و حساب کاربری از طریق کارت بانکی صورت می‌پذیرد و چندان سخت نیست؛ محدودیتی هم برای مقدار شارژ وجود ندارد و هر مبلغی را که دوست دارید می‌توانید به صورت کاملاً دلخواه واریز کنید تا بعد از گذشت چند دقیقه، حساب کاربری شما شارژ شود و معاملاتتان را شروع کنید.

بعد از اینکه به اندازه نیازتان کیف پول را شارژ کردید، می‌توانید به سراغ خرید بیت کوین بروید؛ صرافی‌های آنلاین نیز دو نوع هستند که می‌توانید از آن‌ها خرید کنید. اولین نوع صرافی، خودشان اقدام به فروش می‌کنند. کارگزاری ارزهای دیجیتال نیل  نیز یکی از همین صرافی‌هایی است که خودش بیت کوین می‌فروشد و کاربران برای خرید نیاز به ماندن در صف نخواهند داشت.

اما نوع دیگری صرافی، به عنوان واسطه عمل خواهد کرد؛ یعنی فقط ارتباط خریدار با فروشنده را برقرار می‌کند و از این کار پولی به اسم کارمزد دریافت خواهد کرد. با توجه به اینکه اطلاعات از جمله شماره موبایل فرد فروشنده در برخی از این‌ سایت‌ها قرار دارد، می‌توانید معاملات را به صورت حضوری نیز انجام دهید.

شما در این سایت‌ها می‌توانید درخواستتان را ثبت کنید تا فروشنده‌ای که قصد انجام معامله با مشخصات گفته شده توسط شما را دارد، درخواست را بپذیرد؛ اما از نظر سرعت، بدون شک صرافی‌هایی از نوع‌ کارگزاری بهتر خواهند بود زیرا در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانید ارزهای دیجیتالتان را از خود سایت در امنیت کامل خریداری کنید.

نیل به عنوان کارگزاری ارزهای دیجیتال هم با توجه به فضای امن و امنیت کاملی که دارد، کاربران زیادی را جذب کرده و معاملات نسبتاً زیادی در آن انجام می‌شود؛ هدف اصلی این صرافی، جلب رضایت مشتریان و فراهم کردن فضایی امن برای انجام چنین معاملاتی است.

بعد از اینکه فروشنده درخواست شما را تایید کرد، پول به اندازه تعیین شده از حساب شما به صورت خودکار کسر و به حساب فروشنده واریز می‌شود؛ بعد از کسر پول، ارزهای دیجیتال خریداری شده توسط شما به کیف پولتان منتقل می‌شود که می‌توانید آن‌ها را ببینید.

بهترین سایت برای خرید و فروش بیت کوین

سایت و صرافی‌های آنلاین زیادی در سراسر کشور وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بیت کوین بخرید یا به آن‌ها بیت کوین بفروشید؛ اما امنیت، اعتبار و سابقه یک صرافی آنلاین نیز در انتخاب کاربر نقش مهمی خواهد داشت.

برای برخی افراد نیز میزان کارمزد دریافتی صرافی‌ها هنگام معامله و شارژ حساب، اهمیت زیادی دارد؛ اما پیشنهاد می‌کنیم به هیچ عنوان کیفیت یک صرافی آنلاین را فدای کارمزد نکنید و اگر صرافی امن، معتبر و با تجربه پیدا کردید که کارمزد بیشتری نسبت به دیگر صرافی‌ها می‌گیرد، به هیچ عنوان به کارمزد توجهی نداشته باشید و در همان صرافی معاملاتتان را انجام دهید.

صرافی نیل نیز با هدف جلب رضایت مشتریان فعالیت می‌کند و به همین دلیل تمامی تصمیماتش در راستای نیازهای کاربران و مشتریان نسبتا پرتعدادش است؛ لازم به ذکر است که برای خرید و فروش بیت کوین در صرافی‌های آنلاین باید احراز هویت انجام دهید و مدارکی که از شما درخواست می‌شود را بفرستید و یا از آن‌ها عکس بگیرید و ارسال کنید.

صرافی آنلاین نیل با توجه به اینکه فضایی امن، تجربه نسبتاً بالا در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال و همچنین پشتیبانی خوبی که دارد، می‌تواند بهترین انتخاب شما برای انجام معاملات ارزیتان باشد.

سعی کنید برای معاملاتتان به دنبال صرافی بگردید که نیازهایتان را از نظر پشتیبانی و ... برطرف کند؛ برای مثال ممکن است یک صرافی از پشتیبانی آنلاین ضعیفی برخوردار باشد و برای انجام معامله به مشکل بخورید. در این زمان، وظیفه پشتیبانی کمک به شما و برطرف کردن مشکل خواهد بود اما اگر پشتیبانی ضعیف باشد، به هیچ عنوان مشکل شما به آسانی برطرف نخواهد شد و در نتیجه امکان دارد ضرر بزرگی را متحمل شوید.

جمع بندی نهایی

از آن جایی که بیت کوین و برخی دیگر از ارزهای دیجیتال آینده نسبتا خوبی در انتظار دارند، به شما پیشنهاد می‌کنیم که با آگاهی کامل وارد کار خرید و فروش بیت کوین شوید و مطمئن باشید که سود خوبی به جیب خواهید زد.

اطلاعات مهم کیف پولتان را در جایی ذخیره کنید تا زمانی که از یادتان رفت، به آن جا مراجعه و دوباره اطلاعات را در ذهنتان بازیابی کنید.

:
:
:
آخرین اخبار