تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۲۲۰۷۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در شهر قرمز، مثل وضعیت سفید زندگی می‌کنیم / حتی محدودیت‌های زرد هم اجرا نمی‌شوند
  رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به عدم اجرای کامل محدودیت‌ها در شهرهای قرمز گفت: در حال حاضر در شهرهای قرمز حتی محدودیت‌های شهرهای زرد نیز اعمال نمی‌شود؛ همه گروه‌های شغلی در شهرهای قرمز فعال و همه واحدهای صنفی باز هستند.

دکتر شکراله سلمان‌زاده درباره وضعیت شیوع بیماری در خوزستان در روزهای آینده با توجه به مناسبت‌های پیش رو اظهار کرد: اگر محدودیت‌ها اعمال نشود و مردم در بازارها و شهر تردد داشته باشند و مراسم‌های پر جمعیت برگزار شود، امیدی به بهبودی اوضاع نیست.

وی افزود: در این شرایط، تنها چیزی که به بهبودی اوضاع کمک می‌کند لاک‌داون واقعی است یعنی تعطیلی کامل همه مراکز اداری و تجاری؛ اگر لاک‌داون واقعی به مدت دو هفته اعمال شود شاید بتوانیم امیدوار باشیم این موج سنگین، کنترل شود.

سلمان‌زاده گفت: در حال حاضر در شهرهای قرمز حتی محدودیت‌های شهرهای زرد نیز اعمال نمی‌شود؛ همه گروه‌های شغلی در شهرهای قرمز فعال و همه واحدهای صنفی باز هستند. در یک شهر قرمز مانند یک شهر عادی و سفید که در آن هیچ بیماری واگیری اپیدمی نشده است، زندگی می‌کنیم و امیدواریم خدا لطفی کند و بیماری کنترل شود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به طولانی شدن روند پیک سوم بیماری در خوزستان، گفت: امیدی ندارم به این زودی این پیک پشت سر گذاشته شود. احتمالا این پیک با مراسم ماه مبارک رمضان، خریدهای شب عید و مراسم عید فطر مواجه خواهد شد و حداقل دو سه ماه دیگر نیز درگیر این پیک خواهیم بود.

وی بیان کرد: در پیک‌های قبلی با ویروس ووهان مواجه شده بودیم اما در پیک سوم بیماری با ویروس جهش‌یافته که سرایت بسیار بالایی دارد، مواجه هستیم.

سلمان‌زاده افزود: ما با ویروس ووهان جدی‌تر برخورد کردیم اما حالا که ویروس وحشی‌تر شده است، برعکس شده‌ایم و با این ویروس، عادی برخورد می‌کنیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار