تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۲۲۰۷۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تشکیل قرارگاه‌های محرومیت‌زدایی، مسکن و آب و فاضلاب در خوزستان
 استاندار خوزستان با اشاره به تشکیل قرارگاه‌های سه‌گانه محرومیت‌زدایی، مسکن و طرح‌های آب و فاضلاب خوزستان گفت: هدف از تشکیل قرارگاه‌ها، بازگشت روحیه انقلابی و جهادی است تا کاری کنیم که خدا و خلق خدا راضی باشند و پروژه‌ها متوقف نشوند.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست تشکیل قرارگاه‌های سه‌گانه محرومیت‌زدایی، مسکن و طرح‌های آب و فاضلاب خوزستان که امروز (۲۴ فروردین‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بروکراسی ادارت بسیار سنگین است و این مساله تنها مربوط به خوزستان نیست بلکه در سراسر کشور به همین شکل است.

 وی افزود: گاهی اوقات برای اجرای یک طرح عمرانی یا اقتصادی باید ۲۰ تا ۳۰ استعلام از بخش‌های مختلف گرفت که گاه استعلام از برخی از دستگاه‌ها اصلا هیچ ضرورتی ندارد. در برخی از موارد، مدت زمان استعلام آنقدر طولانی می‌شود که اجرای طرح از حیز انتفاع می‌افتد و سرمایه‌گذاری که به دنبال اجرای پروژه است از اجرای آن زده می‌شود و می‌رود.

استاندار خوزستان گفت: یکی از عوامل متوقف شدن پروژه‌های اقتصادی، عمرانی و فرهنگی بروکراسی حاکم بر سازمان‌ها و ادارات است که ناشی از وجود برخی قوانین، دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌های مزاحم و پیش‌گیرنده است.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به تشکیل قرارگاه‌های سه‌گانه محرومیت‌زدایی، مسکن و طرح‌های آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: هدف از تشکیل قرارگاه‌ها، بازگشت روحیه انقلابی و جهادی است تا کاری کنیم که خدا و خلق خدا راضی باشند و پروژه‌ها متوقف نشوند. باید تلاش کرد که به دلیل یک مشکل کوچک، منافع یک شهر یا روستا از بین نرود و برای مردم مشکلی ایجاد نشود.

وی افزود: امیدوارم با روحیه انقلابی، این قرارگاه‌ها در خوزستان راه بیافتند. مفهوم تشکیل این قرارگاه‌ها، شکستن بروکراسی اداری و تامین منابع است.

استاندار خوزستان با اشاره به پیگیری‌ها برای جذب باقی‌مانده اعتبار ۵۰ میلیون یورویی در نظر گرفته شده برای پروژه شبکه فاضلاب اهواز گفت: پیگیری‌هایی از صندوق توسعه ملی انجام شد تا ابلاغ آن که حدود یک هزار میلیارد تومان بود، به بانک مرکزی اعلام شود؛ این کار، یک کار جهادی بود اما برای انجام این پروژه هنوز با قرارگاه خاتم قرارداد منعقد نشده است.

سلیمانی‌دشتکی با بیان اینکه مدیران باید این یک هزار میلیارد تومان را برای حل مشکلات فاضلاب اهواز جذب کنند، ادامه داد: با توجه به اینکه مهلت جذب این اعتبار تا پایان تیرماه امسال است، باید قرارداد با قرارگاه خاتم برای انجام کار در شبکه فاضلاب اهواز منعقد شود زیرا اگر فرصت را از دست دهیم و این اعتبار جذب نشود، پاسخی برای مسائل فاضلاب به مردم نخواهیم داشت.

وی افزود: امسال خوزستان برای بحث مناطق محروم حدود یک هزار و ۲۴۷ میلیارد تومان اعتبار دارد که اگر حتی تخصیص ۵۰ درصدی داده شود می‌توانیم پروژه‌هایی که با اعتباری حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان در استان تکمیل می‌شوند را به اتمام برسانیم که به این کار، کار جهادی می‌گویند.

استاندار خوزستان با اشاره به بحث آبگرفتگی بندرامام خمینی گفت: قرار است که ۵ هزار واحد مسکونی در این شهر ساخته شود و این کار باید به صورت انقلابی انجام شود و به سرعت به اتمام برسد.

وی افزود: برای حل مشکلات آب و فاضلاب خوزستان باید کار انقلابی انجام شود تا مشکلات حل شوند.

به گزارش ایسنا، فاضل عبیات معاون امور عمرانی استانداری خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: با بررسی برخی از مسائل در حوزه زیرساخت‌ها، مسائل مرتبط با حوزه آب، فاضلاب و آب‌های سطحی و همچنین بازسازی و نوسازی مناطق آسیب‌دیده، حاشیه‌نشینی و مشکلات مناطق کمتر برخوردار شهری و روستایی، استاندار خوزستان تصمیم گرفت که سه قرارگاه برای حل این مشکلات تشکیل شود.

وی افزود: در ماه اخیر، جلسات کمیته‌های این سه قرارگاه شامل قرارگاه‌های محرومیت‌زدایی، مسکن و طرح‌های آب و فاضلاب خوزستان، برگزار شد.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: یکی از این قرارگاه‌ها مربوط به آب و فاضلاب و دفع آب‌های سطحی است. قرارگاه دیگر مربوط به تولید مسکن و بازسازی و نوسازی مناطق آسیب‌دیده است و قرارگاه دیگر نیز مربوط به حل مشکلات حاشیه‌نشینی و مناطق کم‌برخوردار شهری و روستایی است.

عبیات گفت: دلیل تشکیل این قرارگاه‌ها این است که بعضا توقف‌های غیرضروری در دستگاه‌های اجرایی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها به وجود می‌آید و قرارگاه وظیفه پیگیری و حل این مشکلات را به عهده دارد. این قرارگاه‌ها می‌توانند مشکلات و بروکراسی‌هایی که در دستگاه‌ها وجود دارند را حل کنند و به اجرای سریع طرح‌ها کمک کنند.

وی افزود: تامین اعتبارات لازم برای اجرای پروژه‌ها از دیگر وظایف این قرارگاه‌ها است. این قرارگاه‌ها پیگیر مشکلات اساسی و اولویت‌دار خواهند بود.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: اکنون وارد فصل گرما شده‌ایم و در خوزستان مشکلاتی در بحث آب شرب وجود دارد. مسائلی نیز در شبکه دفع آب‌های سطحی همچنان در شهرهای خوزستان وجود دارد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار