تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۲۲۰۶۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بندرانزلی؛ یکی از بهترین گزینه ها برای گشت‌وگذار و سفر
اجاره ویلا در شمال از اتاقک حتی در منطقه زیبای بندر انزلی طعم گشت‌وگذار در دهکده ساحلی انزلی را بچشید و از مناطق تاریخی این شهر دیدن کرده و لحظاتی خاطره‌انگیز را به ثبت برسانید.

سفر به شمال کشور همیشه برای اقشار مختلف جامعه با سلایق و دیدگاه‌های متفاوت بسیار جذاب و خاطره‌انگیز بوده است. به شکلی که هرساله شمار بسیاری از افراد از شهرهای مختلف کشور و حتی دنیا برای ثبت لحظات به‌یادماندنی به این نقاط سفر می‌کنند تا علاوه بر طبیعت زیبا به استشمام هوایی مطلوب بپردازند.

اما اگر مناطق شمالی کشور را برای سفر انتخاب کرده‌اید به شما پیشنهاد می‌شود که سری به شهر زیبای بندر انزلی بزنید. بندر انزلی که در استان گیلان قرار گرفته درگذشته با نام بندر پهلوی شناخته می‌شد، این منطقه که از گذشته تاکنون نقش کلیدی را در صنعت گردشگری و اقتصاد این استان داشته به قطب ورزشی در ایران نیز شهرت دارد.

بندر انزلی که یکی از مناطق مناسب برای صادرات و واردات محصولات متنوع محسوب می‌شود طبق آمار منتشر شده در سال 98 نهمین بندر مهم کشور و نخستین بندر مهم شمال ایران به شمار می‌رود و پس از رشت پرجمعیت‌ترین و بزرگ‌ترین شهر استان گیلان است.

اگر تصمیم به گشت‌وگذار در این شهر زیبا را دارید لباس مناسب را فراموش نکنید زیرا این شهر از آب‌وهوای مرطوبی برخوردار است و به دلیل میزان بارش بسیار زیاد یکی از پرباران‌ترین شهرهای ایران قلمداد می‌شود.

ساکنان بندر انزلی را در بیشتر مواقع انزلی چی خطاب می‌کنند که زبان آنها نیز گیلکی است. در بندر انزلی ساختمان‌های قدیمی با قدمتی 150 ساله نیز در گوشه‌وکنار شهر به چشم می‌خورد به شکلی که درگذشته یکی از اماکن مهم که همان بندر اصلی انزلی است دارای چند قلعه، باستیان نظامی و چندین مناره بوده که در حال حاضر از این ساختمان قدیمی تنها یک مناره باقی‌مانده است.

اما علاوه بر ساختمان کهنه و قدیمی بندر انزلی فانوس دریایی در مرکز شهر که در سال 1815 ساخته شده، عمارت معتمدی، برج ساعت، منطقه حافظیه، کاخ میان پشته، ساختمان قدیمی شهرداری، ساختمان چهارطبقه معروف به ساختمان حاج علی عباس رمضانی، ساختمان فندچیان، بنای مهمان‌خانه آرارات، بنای تاریخی بانک ملی انزلی و مهمان‌پذیر مرمر انزلی می‌تواند منطقه‌ای جذاب برای بازدید و گردش در این شهر برای شما باشد.

علاقه‌مندان به گردشگری و بازدید از اماکن تاریخی می‌توانند سری به ساختمان شمس‌العماره ساخته شده در اواخر نیمه اول قرن سیزدهم، کاخ خوشتاریا مشهورترین بنای معماری دوران پهلوی، حمام پنجشنبه متعلق به دوره ناصرالدین‌شاه، حمام علی‌اف از آثار تاریخی دوران قاجار، حمام شاه ساخته شده در دوره قاجار و همچنین حمام سنگی بنا نهاده شده در سال 1281 خورشیدی زده و هر چه بیشتر در خصوص گذشته این شهر بدانند.

یکی دیگر از مناطق جذاب شهر انزلی اسکله و مجتمع بندری انزلی است این بندرگاه که دارای رتبه سوم از لحاظ تناژ تخلیه و بارگیری کالا است در سال 1306 به‌وسیله کشور روسیه به دولت وقت تحویل داده شد و در سال 1274 خورشیدی کار موج‌شکن معروف غازیان و در سال 1293 خورشیدی پروژه احداث موج‌شکن انزلی به پایان رسید.

اما اگر علاقه‌مند به پرکردن اوقات خود در مناطق زیبای انزلی هستید نیز روزی را به دهکده ساحلی انزلی اختصاص دهید. این دهکده که بزرگ‌ترین باغ شهر ایران محسوب می‌شود در منطقه غازیان قرار گرفته و بین دو محله غازیان و بی‌بی حوریه واقع شده که در سال 1348 به‌وسیله مرحوم فرهنگی ساخته شده است.

این منطقه که شکلی شهرک گونه را دارد با وجود شهرک‌های توریستی فراوانی که در استان‌های گیلان و مازندران ساخته شده بازهم یکی از شهرک‌های مهم و مشهور گردشگری به شمار می‌رود که در نوع خود بسیار زیبا و منحصربه‌فرد است و سالانه شمار زیادی از مسافران و گردشگران به این منطقه سفر می‌کنند.

برای دوستداران گردش و تفریح در دامان طبیعت دهکده ساحلی بسیار جذاب است زیرا در کنار ویلاهای این شهرک که 20 درصد از مساحت این منطقه را به خود اختصاص داده، وجود رستوران‌های زیبا و متنوع، انواع و اقسام فروشگاه‌ها، زمین‌های ورزشی، ویلاهای ساحلی و آلاچیق، منطقه تعریف شده برای شناس خواهران و برادران و مسجد شرایطی را ایجاد کرده که مسافران و گردشگران به همراه دوستان و خانواده خود لحظات جذاب و خاطره انگیزی را در این منطقه سپری کنند.

اما با توجه به جذابیت‌های شهر انزلی و دهکده ساحلی مسافرانی که به این استان گیلان را برای سفر خود انتخاب می‌کنند نیز برای اقامت در مناطق شمالی کشور و حتی استان گیلان و شهر انزلی نیز دغدغه‌ای را نخواهند داشت زیرا با روی کار آمدن وب‌سایت و اپلیکیشن اتاقک امکان اجاره ویلا در بندر انزلی یا اجاره ویلا در شمال فراهم شده و مسافران و گردشگران در کوتاه‌ترین زمان ممکن از طریق اتاقک می‌توانند قبل از آغاز سفر خود اقدام به اجاره ویلا کنند.

با استفاده از سامانه هوشمند اتاقک مسافران همانند گذشته با ورود به شهرهای شمالی کشور درگیر اجاره دهندگان پلاکارد به دست حاشیه شهر نخواهند شد و پس از ورود به شهر مقصد خود به طور مستقیم به‌سوی اقامتگاه موردنظر خود که از پیش در اتاقک اقدام به اجاره ویلا کرده‌اند، حرکت کرده و با سکونت در آن در اقامتگاهی مطابق با خواسته خود استراحت خواهند کرد.

:
:
:
آخرین اخبار