تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۲۲۰۵۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مقام‌آوری ۶ دانشجوی دانشگاه چمران اهواز در رویداد ملی "ره‌نشان"
  معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به مقام آوری شش دانشجوی این دانشگاه در رویداد ملی "ره‌نشان"، گفت: هدف اصلی این رویداد شناسایی دانشجویان مستعد و اتصال آن‌ها به مجموعه‌های فناور است.

عبدالرحیم هوشمند با اشاره به برگزاری مسابقه ملی ره‌نشان توسط بنیاد ملی نخبگان و مقاوم آوری دانشجویان خوزستانی، اظهار کرد: این مسابقه مساله محور است که هر ساله توسط بنیاد ملی نخبگان تحت عنوان طرح شهید بابایی برگزار می‌شود. فراخون اولیه آن در شهریور ۹۹ منتشر و نتایج نهایی نیز فروردین ماه منتشر شد.

وی با اشاره به برگزاری طرح شهید بابایی در پنج حوزه آب و محیط زیست، انرژی، حمل و نقل، زیست فناوری و هوشمندسازی، افزود: در این حوزه ها ۵۶ مساله طرح شده بود که مخصوص دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در رشته های عموما فنی و مهندسی و علوم پایه بود. هدف اصلی این رویداد شناسایی دانشجویان مستعد و اتصال آن‌ها به مجموعه‌های فناور است.   

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: در این رویداد حدود ۴ هزار و ۵۱۰ دانشجو و فارغ التحصیل، از ۸۵ دانشگاه سراسر کشور شرکت داشتند. در نهایت پس از داوری‌های صورت گرفته، نتایج اعلام شد.

هوشمند با بیان اینکه دانشجویان شرکت کننده از دانشگاه شهید چمران اهواز عموما از طریق انجمن علمی دانشجویی مهندسی مکانیک ثبت نام کردند، ادامه داد: مجموعا شش دانشجو موفق به کسب دو مقام اول، دو مقام دوم و دو مقام سوم شدند.  

وی در پایان گفت: محمدرضا صالح‌زاده، دانشجوی مهندسی شیمی و کیاوش شیخی دانشجوی دامپزشکی هر دو موفق به کسب رتبه اول شدند. همچنین فاطمه فروزان‌مهر دانشجوی مهندسی برق و محمدحسین نبگان دانشجوی مهندسی مکانیک هر دو مقام دوم و محمدحسن نبگان دانشجوی مهندسی برق و دانیال کرد دانشجوی رشته شیمی نیز هر دو موفق به کسب رتبه سوم شدند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار