تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۲۲۰۵۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ثبت‌نام ۱۱ هزار نفر در انتخابات شورای روستایی در خوزستان
  رییس ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به روند افزایشی ثبت نام داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا در استان، گفت: حدود ۱۱ هزار نفر تا روز پایانی ثبت نام انتخابات شورای اسلامی روستا در خوزستان نامنویسی کردند.

رضا نجاتی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، بیان کرد: انتخابات ششمین دوره شوراهای روستایی در ۲ هزار و ۳۵۰ روستا خوزستان برگزار می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر در ۸۷ شهر در خوزستان، افزود: آمار ثبت نام شدگان نهایی چهار هزار و ۴۵۷ نفر بوده است که ۴۱۱ نفر از آنها بانوان بودند.

به گفته وی، ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر نسبت به دوره پنجم ۱۰ درصد افزایش ثبت نام داشته که با ادامه روند نامنویسی شورای روستایی در ساعت‌های پایانی شاهد افزایش نامنویسی‌ها درانتخابات این دوره خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در خوزستان بر اساس برنامه زمانبندی ابلاغی ستاد انتخابات کشور صورت گرفته، گفت: در برگزاری این انتخابات تمهیدات مقابله با کرونا طبق دستورالعمل‌های ستاد ملی مدیریت کرونا انجام می‌شود.

نجاتی افزود: تا ۲۸ خرداد و روز انتخابات، زمان قابل توجهی مانده است اما تمام راهکارها و الزامات مقابله با کرونا در شعب انتخابات پیش بینی شده است. از جمله این راهکارها افزایش تعداد شعب برای جلوگیری از تراکم جمعیت، به ویژه شعبی که در انتخابات‌های گذشته مراجعه کنندگان بالایی داشتند.

وی ضدعفونی تمام شعب با هماهنگی بهداشت، الزام برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی و حذف اثر انگشت، و اینکه هر صندوق نمی‌تواند بیش از یک هزار رای کسب کند را از دیگر اقدامات در این زمینه برشمرد.

نجاتی بیان کرد: مردم کشور و به ویژه خوزستان در همه دوره‌های انتخابات خوش درخشیدند، امسال نیز ۲ انتخابات خواهیم داشت؛ انتخابات ریاست جمهوری که جنبه ملی دارد و انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا که جنبه محلی داشته و سرنوشت روستاها و شهرها در راستای خدماتی و عمرانی به آن ربط دارد. اطمینان داریم با توجه به افزایش ثبت نامی‌های داوطلبان، مردم خوزستان این بار هم مشارکت بیشتری داشته، و انتخاباتی پرشور، سالم، قانونمند و با مشارکت حداکثری را شاهد خواهیم بود.

براساس این گزارش، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

ثبت نام داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر از ۲ تا ۲۶ اسفند همزمان با سراسر کشور در خوزستان انجام شد.

پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار شده بود.

۱۶ هزار و ۹۱۳ نفر در خوزستان برای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در خوزستان داوطلب شده بودند، که چهار هزار و ۵۵ نفر برای انتخابات شورای اسلامی شهر و ۱۲ هزار و ۸۵۸ نفر نیز برای شورای اسلامی روستاها ثبت نام کرده بودند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار