تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۲۲۰۵۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیش از ۴۳۹ هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در خرمشهر ارایه شد
 رییس مرکز فنی و حرفه‌ای خرمشهر گفت: پارسال ۴۳۹ هزار و ۶۱۹ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در بخش خصوصی و دولتی در خرمشهر به کارآموزان ارایه شد.

خدیجه مطوری بیان کرد: از این تعداد ۶۴ هزار و ۷۹۶ نفر ساعت در مراکز دولتی و ۳۷۴ هزار و ۸۲۳ نفر ساعت در مراکز خصوصی، در رشته‌های مختلف و در قالب طرح تکاپو، آموزش حرفه‌های متناسب با بازار کار ارایه شد.
وی افزود: در این مدت تعداد ۹۰۲ گواهینامه بین‌المللی فنی و حرفه‌ای برای قبول شدگان آزمون هماهنگ و ۵۶۰ عدد گواهینامه قبول شدگان آزمون صنعت و ساختمان و بیش از ۳۶۷ عدد تمدید گواهینامه صنعت ساختمان صادر شد.
مطوری گفت: بر اساس تفاهم نامه مهارت آموزی و توانمندسازی نیروی مسلح و فراهم کردن فرصت شغلی از طریق آموزش مهارتی در محیط کار واقعی، ۳۲ هزار و ۲۲۷ نفر ساعت ارایه شد.
وی ادامه داد:در راستای تعهد این مرکز در خصوص تفاهم نامه با ستاد مبارزه با مواد مخدر، پارسال ۳۰ نفر از معتادان با معرفی و همکاری اداره بهزیستی شهرستان در ۲ حرفه سیم‌کشی مدارهای ساختمان و ایمنی شرکت و مهارت کسب کردند.
وی گفت: بخش خصوصی در خرمشهر با ۲۶ آموزشگاه آزاد در رشته‌های طراحی و دوخت، مراقبت های زیبایی، فرهنگ و هنر، فناوری اطلاعات، تاسیسات، ایمنی، عمران، برق ویژه خواهران و برادران و دو منظوره با دستورالعمل ها و شرایط ابلاغ شده آموزشی فعالیت دارد.
رییس مرکز فنی و حرفه‌ای خرمشهر ادامه داد:مرکز فنی و حرفه‌ای برادران خرمشهر با هفت کارگاه فعال در رشته‌های الکترونیک، مکانیک،جوشکاری، فرزکاری، برق صنعتی ،برق ساختمان و نقشه کشی و صنعت و ساختمان، و مرکز خواهران با پنج کارگاه فعال در رشته‌های الکترونیک، فناوری اطلاعات ، صنایع دستی، معماری و عمران، صنایع غذایی، ب با رعایت کامل پروتکل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و شرایط اعلام شده به صورت مجازی و تلفیقی، به صورت رایگان در حال فعالیت آموزشی است.
 شهرستان خرمشهر دارای ۲۶ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار