تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۲۲۰۴۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سپاه خوزستان: اجرای طرح سردار سلیمانی با تمام توان ادامه دارد
  معاون هماهنگ کننده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان با تاکید بر ادامه طرح شهید سلیمانی از مسئولان کانون‌های بسیج جامعه پزشکی در استان خواست در زمینه یافتن نقاط حساس و بحرانی هر شهرستان، ارائه گزارش و آمار دقیق کمبودها درتمام استان، برای آسیب شناسی اجرای این طرح اقدام کنند.

 سرهنگ پاسدار عبدالرضا حاجتی روز یکشنبه در همایش مسئولان کانون های بسیج جامعه پزشکی سپاه ولی عصر (عج) خوزستان اظهار داشت : بسیج هشت سال دوران دفاع مقدس و بحران های مختلفی نظیر سیل و زلزله را در استان تجربه کرده و اکنون در بحران کووید ۱۹ نیز شاهد درخشش جهادگران بسیجی در قالب اجرای طرح سردار سلیمانی هستیم که نتایج و موفقیت های بی نظیری در مهار کرونا تاکنون در پیک‌های مختلف داشته اند.

وی افزود: این طرح از سال گذشته با همکاری بیش از چهار هزار بسیجی آغاز شد و در دومین مرحله نیز با ۱۴ هزار نفر در قالب چهار هزارتیم در حال اجرا است و تاکنون بسیجیان مشغول خدمت رسانی به مردم استان هستند.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان ادامه داد: در حال حاضر که ماه رمضان و مناسبت های مذهبی را در پیش داریم، باید تابع دستورات بهداشت و درمان بوده و نوع فعالیت های گروه های جهادی را بر اساس شرایط موجود تعیین کنیم.

 سرهنگ پاسدار حاجتی تصریح کرد: اگرچه در اجرای این طرح برخی از دستگاه‌های استان کم لطفی کردند و همکاری لازم را نداشتند با این وجود خدمات بسیجیان بدون وقفه ادامه دارد.

همچنین عبدالرضا جانگران نژاد مسئول بسیج جامعه پزشکی خوزستان گفت: طرح سردار سلیمانی به اذعان بسیاری از مسئولان یک طرح موفق است و تعامل و همکاری هر چه بیشتر دستگاه‌ها با کانون های بسیج می‌تواند موفقیت این طرح را افزایش دهد.

در همایش مسئولین کانون های بسیج جامعه پزشکی سپاه ولی عصر (عج) خوزستان که در مجموعه سپاه ولیعصر استان برگزار شد وضعیت شیوع ویروس کرونا در ۱۶ شهرستان قرمز استان و نحوه خدمت رسانی به این نقاط مورد بررسی قرار گرفت.

طرح شهید سلیمانی با محوریت بیماریابی مبتلایان به کرونا، با همکاری بسیج، دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر به صورت محله به محله و منزل به منزل در اهواز و چند شهرستان استان انجام می‌شود.

در مرحله نخست طرح شهید سلیمانی در خوزستان بیش از چهار هزار بسیجی با همکاری مجموعه بهداشت درمان اقدامات پیشگیرانه را در زمینه شیوع ویروس کرونا انجام دادند.

مرحله دوم این طرح نیز برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ از ۲۳ اسفندماه سال گذشته در آیینی با حضور معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اهواز آغاز شد.

در این مرحله دوم این طرح ۱۸۰ نفر از بیماریابان مرکز غرب اهواز در کنار ۳۶۰ نفر که در مرحله نخست این طرح مشارکت داشتند به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

باتوجه به قرمز شدن وضعیت بسیاری از شهرهای خوزستان محدودیت های کرونایی ۱۰ روزه همزمان با سراسر کشور از روز شنبه ۲۱ فروردین در این استان اجرا شده است.

در حال حاضر ۱۶ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و ۹ شهرستان نارنجی هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار