تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۲۲۰۳۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فتح شهر به شهر کرونا در استان خوزستان؛ ادارات به مصوبات ستاد کرونا عمل کنند
 وضعیت قرمز کرونا در استان خوزستان شهرها و بیمارستان‌های این استان را وضعیت ناگوار قرار داده و برخی بیمارستان‌ها در حال تخلیه سایر بخش‌ها و تخصیص آن به بیماران کرونا هستند.

  وضعیت قرمز کرونا در استان خوزستان شهرها و بیمارستان‌های این استان را وضعیت ناگوار قرار داده  و برخی بیمارستان‌ها در حال تخلیه سایر بخش‌ها و تخصیص آن به بیماران کرونا هستند.

براساس اعلام ستاد مقابله با کرونا استان خوزستان در حال حاضر 17 شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونا و 8 شهرستان نارنجی هستند.

دبیر شورای سلامت اهواز  با اشاره به روند صعودی کرونا در استان اظهار داشت: وضعیت پرخطر کرونا در کشور سایه افکنده و تنها 20 درصد کشور در وضعیت قرمز قرار ندارند.

استفاده از کولر و نداشتن تهویه مناسب دغدغه جدید ستاد کرونا در خوزستان

وی افزود: مدافعان سلامت با تمام توان در خدمت بیماران کرونایی هستند ولی مردم باید بیش از پیش با رعایت ضوابط بهداشتی به این اقشار کمک کنند. دورهمی خانوادگی، مسافرت و مراسم‌های عزا و عروسی از عوامل اصلی این افزایش کرونا در استان است.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: ادارات باید به مصوبات ستاد کرونا عمل کرده و مطابق با رنگ‌بندی در ادارات حضور داشته باشند.

امراله مردانی تصریح کرد: آمار حاکی از افزایشی بودن بیماران کرونایی است و این روند تند ممکن است میزان فوتی‌ها را افزایش دهد.

وی با اظهار نگرانی از رسیدن فصل گرما در خوزستان و استفاده از کولر در استان گفت: براساس تجربه سال قبل این نگرانی وجود دارد که میزان تهویه با بیرون کمتر و با بسته شدن در و پنجره سرعت شیوع کرونا بیشتر شود.

تخلیه بخش اطفال بیمارستان شوشتر

نوذر کلانترفرد معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شوشتر با اشاره به افزایش بیماران کرونایی در شوشتر گفت: ظرفیت تخت‌های بستری بیماران در بیمارستان خاتم الانبیا(ص)  تکمیل شده و بخش اطفال این بیمارستان را به ناچار تخلیه و به کرونا تخصیص دادیم.

وی گفت: اطفال بستری این بیمارستان را به بیمارستان الهادی این شهر منتقل کردیم ولی نیاز داریم مردم بیش از پیش به ضوابط اهتمام داشته باشند.

در جنوب غرب خوزستان شرایط چندان تعریفی ندارد و مثل سایر مناطق کرونا روند افزایشی دارد و روزانه بیش از 249 نفر به کرونا مبتلا می شوند.

شکرالله سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: نیمی از موارد نمونه اخذ شده از افراد مثبت است و لازم است مردم از حضور در تجمعات پرهیز کنند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار