تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۲۲۰۳۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عامل افت فشار آب وجود بیش از ۱۰۰ هزار اشتراک غیرمجاز است / فرسودگی بیش از ۶۰ درصد شبکه آب و فاضلاب اهواز
 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز به زودی به بهره برداری می‌رسد و در آینده نیز تصفیه خانه غرب وارد مدار خواهد شد که به این صورت فاضلاب اهواز دیگر به رودخانه کارون نخواهد ریخت.

 احمد باقری، با حضور در دفتر خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شرق اهواز مراحل پایانی خود را می‌گذراند، اظهار داشت: روزانه نزدیک به 73 هزار مربع فاضلاب بخش شرق اهواز به رودخانه کارون می‌ریزد که با افتتاح تصیه خانه فاضلاب شرق با ظرفیت 112 هزار مترمربع در روز، می‌توان نیمی از ورودی فاضلاب به رودخانه را کاهش داد.

وی افزود: تمرکز فعلی ما بر تصفیه خانه شرق است ولی تا چند سال آینده، تصفیه خانه غرب را هم به بهره برداری خواهیم رساند و از بخش غربی نیز از ورود روزانه 73 هزارمتربع فاضلاب به رودخانه جلوگیری می‌شود که به این طریق تمام دریچه‌های ورودی فاضلاب به رودخانه بسته خواهند شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب اهواز در خصوص فشار پایین آب شرب گفت: شبکه آب شرب اهواز با مشکل بسیار جدی، وجود تعداد بالای اشتراک غیرمجاز موجه است. چرا که ظرفیت تصفیه خانه‌ها و ایستگاه‌های پمپاژ آب متناسب با تعداد مشترکین تامین می‌شود که اشتراک‌های غیرمجاز باعث برداشت غیرمتناسب و بالاتر از ظرفیت شبکه و در نتیجه افت فشار آب می‌شوند.

وی در ادامه گفت: به قطع می‌توان گفت در صورت مجاز شدن تمام اشتراک‌های غیرمجاز، دیگر در شبکه آب شاهد افت فشار نخواهیم بود..

باقری در پاسخ به سوال پروژه‌های حفاری شرکت آب و فاضلاب اهواز در سطح شهر اظهار داشت: مشکل جدی که ما با آن رو به رو هستیم، فرسودگی شبکه آب و شبکه فاضلاب شهر است که تقریباً 1217 کیلومتر از شبکه آب و 1100 کیلومتر از شبکه فاضلاب که حدود 60 درصد است، دارای فرسودگی است.

وی در ادامه گفت: ریزش‌های مکرر و متعدد در لوله‌های بتنی قدیمی فاضلاب، که هر روز در قسمتی از شهر شاهد آن هستیم، نشان از فرسودگی شبکه فاضلاب است که چاره‌ای برای آن نیست جز جایگزینی لوله‌های قدیمی بتنی با لوله‌های پلی‌اتیلن که به مرور در بخش‌های مختلف شهر این امر صورت می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب اهواز در خصوص سرقت درب‌های منهول فاضلاب در سطح شهر گفت: ما در برخی مناطق از درب‌ها غیر قابل بازیافت و یا بی ارزش استفاده کرده‌ایم که متاسفانه به دلیل بی اطلاعی سارقین از بی ارزش بودنشان، باز هم شاهد سرقت درب های منهول فاضلاب هستیم.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار