تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۲۲۰۲۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امسال، سال درخشانی برای مناطق آزاد است
  مشاور رئیس جمهور گفت: با توجه به شعار سال و منویات مقام معظم رهبری و راهکارهای ترسیم شده، سال درخشانی در انتظار مناطق آزاد ایران است.

حمیدرضا مومنی امروز در سفر به منطقه آزاد اروند اظهار کرد: پس از مشخص شدن شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر تولید، مانع زدایی‌ها و پشتیبانی، بازدید از مناطق آزاد کشور را در یک فاصله زمانی در مرحله نخست قرار دادیم.

  وی افزود: در این بازدیدها موانع و مشکلات بررسی می‌شوند و در کارگروهی دو بخش پشتیبانی‌ها را تقسیم‌بندی خواهیم کرد.

مومنی تصریح کرد: بیشتر تولیدهای مناطق آزاد در بخش تامین ارزی و ریالی و قوانین و مقررات است که باید بررسی شوند تا در بازه زمانی بتوانیم قوانین و مقررات را لحاظ کنیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران افزود: قوانین خوبی در کشور و هم در سطح مناطق آزاد وجود دارد که باید جهت‌گیری و سمت آن‌ها به سویی برود که شعار اصلی که در بحث تولید است، محقق شود.

مومنی بیان کرد: یکی از ماموریت‌های اصلی مناطق آزاد، تولید است و این تولید باید حتما با نگاه توسعه صادرات به خارج از کشور باشد که در دستور کار قرر دارد.

وی با اشاره به مشکلات مالیات ارزش افزوده در مناطق آزاد گفت: این مشکلات، بسیاری از تولیدکنندگان را تحت شعاع قرار داده و عملا در حوزه تولید نمی‌توانیم صادرات سودآوری داشته باشیم که قابل رقابت با رقبای خارجی باشد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران بیان کرد: در حوزه مانع‌زدایی، مشکلات بخش‌های مختلف تولیدی را بررسی و به طور حتم در یک فاصله زمانی کوتاه با دستگاه‌های مربوطه در این بخش، جلسات را برگزار و اگر نیاز به مصوبات مجلس باشد از طریق مجلس دنبال و پیگیری می‌شود.

وی افزود: امسال، سال درخشانی برای مناطق آزاد خواهد بود تا در پایان سال، بتوانیم شعاری که مقام معظم رهبری مطرح کردند را با سربلندی و افتخار در مناطق آزاد اجرایی کنیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار