تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۲۲۰۲۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روند افزایشی بیماری در خوزستان / همه شهرها در منطقه خطر و پرخطر
 رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به روند افزایشی بیماری در خوزستان گفت: همه شهرهای خوزستان در منطقه خطر و پرخطر هستند و وضعیت رنگ‌های نارنجی و قرمز نیز تفاوت زیادی با یکدیگر ندارد.

دکتر سید محمد علوی اظهار کرد: موارد بیماری در کشور رو به تزاید است و استان خوزستان نیز به تبع کل کشور در همین وضعیت است. در حال حاضر در استان خوزستان به جز دو شهر که وضعیت آن‌ها زرد است، همه شهرهای خوزستان در منطقه خطر و پرخطر هستند و وضعیت رنگ‌های  نارنجی و قرمز نیز تفاوت زیادی با یکدیگر ندارد.

 وی با بیان اینکه رنگ‌بندی شهرها نباید ما را خوشحال یا ناراحت کند، افزود: آن چیزی که مسلم است این است که این بیماری فعلا وجود دارد؛ تمام علمای علم اپیدمیولوژی و بیماری‌های عفونی بر این عقیده هستند که تا چهار سال آینده این ویروس وجود دارد و با ما زندگی خواهد کرد و باید مهارت زندگی با این ویروس را پیدا کنیم.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: تا زمانی که این بیماری وجود دارد باید ماسک بزنید، دست‌ها را با آب و صابون بشویید و فاصله‌گذاری را رعایت کنید.

وی افزود: متاسفانه مشاهده کردم که در یک رستوران، تجمع زیادی رخ داده بود و در حال صرف غذا بودند؛ این در حالی است که بیشترین میزان انتقال کرونا در رستوران‌ها است و بارها اعلام کرده‌ایم که در مناطق قرمز و نارنجی، رستوران‌ها تنها می‌توانند به صورت بیرون‌بر فعالیت کنند.

علوی تصریح کرد: بسیاری از پروتکل‌های بهداشتی که می‌گوییم، تنها روی کاغذ است؛ اعلام کردیم که در شهرهای قرمز و نارنجی سفر نروید اما متاسفانه کسی رعایت نکرد و امسال در استان خوزستان تعداد کسانی که به مسافرت رفتند از سال گذشته بیشتر بوده است.

وی با بیان اینکه تعداد تخت‌های بیمارستان‌ها محدود است، گفت: نباید ورودی به بیمارستان‌ها داشته باشیم؛ نمی‌توانیم تخت‌های بیمارستان‌ها را فورا افزایش دهیم و دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکنون با چنگ و دندان توانسته‌اند سایر تخت‌ها را به تخت‌های مختص بیماران مبتلا به کرونا تبدیل کنند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: اجازه ندادیم کسی پشت در بیمارستان بماند و وارد بیمارستان نشود اما اگر این روند مراجعات به بیمارستان‌ها ادامه پیدا کند به جایی خواهیم رسید که تخت‌های ما به خصوص بخش ICU جوابگوی این بیماران نخواهد بود.

وی گفت: اگر می‌خواهیم شاهد افزایش بی‌رویه مرگ و میرها نباشیم، باید انضباط را رعایت کنیم؛ مشکل ما این است که انضباط نداریم، حرف علمی می‌زنیم اما آن را اجرا نمی‌کنیم.

علوی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: روزانه ۵۴ مرگ ناشی از کرونا در کشور داشتیم که به ٧٠ نفر و ١٠٠ نفر و روز چهارشنبه به ١٩۴ نفر رسید و پیش‌بینی می‌شود تعداد مرگ‌ها به خیلی بیشتر از این برسد. آیا مردم تحمل مصیبت‌های زیاد را دارند؟ آیا مسافرت رفتن به بهای مصیبت ارزش دارد؟

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار