تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۲۲۰۲۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرزمین موج های آبی

همانطور که گفتیم امروزه شهر مشهد به مادرشهری مدرن و پیشرفته تبدیل شده و دارای مجموعه های تفریحی فراوان است که مشابه برخی از آن را نمیتوان در هیچ شهر دیگری یافت . و از این میان ، پارک های آبی بزرگ و مجهز شهر مشهد به شهر فراوانی رسیده اند .

از میان همه آنها پارک آبی سرزمین موج های آبی بیشترین شهرت را داشته یکی از قدیمی ترهاست . این مجموعه برای سال ها بزرگ ترین پارک آبی در خاورمیانه بوده و با محیطی پاکیزه و وجود بازهای متنوع روزی سراسر شاد و مهیج را برایتان رقم خواهد زد . امتحان کردن برخی از این بازی ها به دل و جرات زیادی نیاز دارد ، البته باید افزود همه بازیهای آن طبق استانداردهای روز دنیا طراحی و ساخته شده اند .

روستای عنبران مشهد

در اطراف شهر مشهد ییلاقات سرسبز و خوش آب وهوای بسیاری وجود دارد که از دید بسیاری از گردشگران پنهان مانده اند . و یکی از معروف ترین و البته زیاترین آن ها ، ییلاق عنبران نام دارد . این منطقه در فاصله یک کیلومتری از شهر طرقبه قرار دارد و سراسر سر سبز و پر از گل است و همانطور که از نامش پیداست در همه جای عطر گلها به مشام می رسد . در روستای عنبران تفرجگاههای فراوانی وجود دارد که محل مناسبی برای کمپ های یکروزه و پیک نیک های خانوادگی است .

شهر زیبای طرقبه

در ادامه سفر باتو شما را با یکی دیگر از ییلاقات خوش آب و هوای این شهر در تور ارزان مشهد آشنا می کنیم . طرقبه طرقبه منطقه ای سرسبز و زیباست که در فاصله هجده کیلومتری از شهر مشهد واقع شده و به پاتوق گردشگران تبدیل شده است . پیشنهاد می کنیم حداقل یک روز را در طبیعت زیبای این شهر سپری نموده و از جاذبه های دیدنی آن بهره ببرید . رودخانه ای خروشان از وسط طرقبه می گذرد که هوای این شهر را لطیف و خنک نموده است .

طرقبه بیشترین شهرت خود را مدیون رستوران های سنتی است که معمولا در تمام طول سال پر از مشتری اند . و از مهمانان این شهر با دیزی های سنگی و انواع کباب های لذیذ پذیرایی می کنند . در کنار آن میتوانید از بازارچه های محلی این شهر دیدن کرده و پوستین و یا ادویه بخرید . این شهر همچنین دارای باغات میوه فراوان بوده و مکان‌های تفریحی و تاریخی همچون سد چالیدره ، بند گلستان ، دره ارغوان ، دره داغستان و رودخانه دهبار در نزدیکی آن قرار دارند . همچنین روستای سرسبز نغندر از توابع بخش طرقبه است که در فاصله ده کیلومتری از آن واقع شده و با دارا بودن طبیعتی چشم نواز مکان ایده الی برای ادامه گشت و گذار خواهد بود .

بازار رضا مشهد

بازار رضا یکی از قدیمی ترین و تماشایی ترین بازار های این شهر است و در آن هر آنچه را بخواهید ، میتوانید بیابید . از انواع جواهرات و سنگ های قیمتی گرفته تا انواع ادویه جات و زعفران و همچنین پوشاک و پارچه در آن به چشم می خورد و معمولا در تمامی ساعات شبانه روز شلوغ و مملو از مسافرانی است که به دنبال خرید سوغات هستند .

معرفی مراکز خرید جزیره قشم

شهر قشم و تور ارزان قشم دارای بازارهای سنتی و مراکز خرید مدرن و متنوع است که همگی کالاهای با کیفیت و نسبتا ارزان قیمتی را عرضه می کنند ، تا جائیکه برخی مسافران تنها با هدف خریدهای جزئی و عمده به این جزیره سفر می کنند . بهتر است بدانید بازار قشم تامین کننده بخش بزرگی از بازارهای سراسر ایران است و اغلب اجناس موجود در این جزیره بطور مستقیم از کشور چین ترخیص می شوند . برخی از این مراکز خرید در داخل شهر قشم قرار دارند و برخی دیگر در منطقه درگهان که حدود سی دقیقه تا قشم فاصله دارد ، پراکنده اند . در ادامه با ما همراه باشید تا به اتفاق هم بهترین این مراکز خرید را بشناسیم .

بازار بین‌المللی ستاره قشم

بازار بین‌المللی ستاره قشم یکی از بزرگترین و معروف ترین مراکز خرید جزیره قشم بوده که در میان مسافران از محبوبیت بالایی برخوردار است . مرکز خرید ستاره فعالیت خود را از سال ۱۳۷۶ آغاز نموده و با وجود ششصد و چهل واحد صنفی ، عرضه کننده کالاهای متنوعی است که بخش عمده آن به پوشاک اختصاص یافته است . این مرکز خرید دارای امکانات رفاهی مختلف همچون شعب بانک ، موزه حیوانات تاکسی درمی شده ، گیم نت ، رستوران و کافه و همچنین سالن بیلیارد است . از این رو گشت و گذار در مرکز خریدستاره نه تنها خسته کننده نیست بلکه بسیار مفرح و لذت بخش خواهد بود .

حمام سولفور

همانطور که گفتیم شهر تفلیس گرجستان در اطراف چشمه‌های آب گرم متعددی شکل گرفته که از گذشته تا به امروز سبب جذب گردشگر برای این شهر بوده و به شهرت این منطقه افزوده است . مواد معدنی موجود در آب این چشمه‌ ها خواص درمانی فراوان دارد و سالانه هزاران گردشگر به این منطقه آمده و در تور گرجستان علاوه از بازدید از این اماکن هزار ساله در این حمام های سنتی تنی به آب می زنند و از خواص درمان آن برای تسکین امراض و دردهای استخوانی ، مفاصل و ... بهره مند می شوند . و شاید جالب باشد بدانید برخی از سیاستمداران مشهور همچون دوماس و پوشکین نیز از این حمام ها استفاده کرده اند .

از میان مطالب پبشین سایت: جاذبه های گردشگری استانبول و گرجستان

گفتنی است چیزی که از این حمام ها و چشمه های آب گرم در گرجستان به جا مانده تنها ده درصد از تعدادی است که در قدیم وجود داشته و این چشمه ها با گذشت زمان یکی پس از دیگری خشک شده و از بین رفته اند .

:
:
:
آخرین اخبار